آفتاب

وزارت بازرگانی پاکستان: موافقتنامه چابهار تهدید نیست

وزارت بازرگانی پاکستان: موافقتنامه چابهار تهدید نیست

اسلام آباد - ایرنا - معاون وزارت بازرگانی پاکستان با بیان اینکه نباید به بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان به چشم دو رقیب نگاه کرد، تاکید کرد که موافقتنامه چابهار تهدید برای پرای پاکستان نیست.

خانم 'روبینا اطهر' در گفت و گویی با روزنامه 'اکسپرس تریبیون' پاکستان گفته است: تفاوت هایی میان بندر چابهار و گوارد وجود دارد که سبب شده هر یک اهمیت خود را داشته باشد و اصولا موقعیت جغرافیایی دو بندر به گونه ای است که نمی توان آنها را رقیب یکدیگر دانست.
این مقام بازرگانی پاکستان تاکید کرد که 'دیپلماسی تجارت' میان کشورش و ایران درمسیر صحیح درحال حرکت است.
'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی نیز در واکنش به این موافقتنامه سه جانبه گفته است که موافقتنامه چابهار به عنوان یک طرح منطقه ای می تواند برای پاکستان هم مفید باشد.
ایران، هند و افغانستان حدود یک هفته پیش قرارداد ترانزیتی سه جانبه با عنوان موافقتنامه چابهار را در تهران امضا کردند و 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که از پیوستن سایر کشورهای منطقه به این موافقتنامه استقبال می شود ضمن اینکه این قرارداد تهدیدی برای هیچ کشوری نخواهد بود.
'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز روز جمعه گذشت در سمینار روابط ایران و پاکستان در اسلام آباد تاکید کرد که درهای موافقتنامه چابهار به روی کشورهای منطقه از جمله پاکستان و چین همواره باز است.
معاون وزیر بازرگانی پاکستان گفته است: موافقتنامه چابهار جای نگرانی برای پاکستان ندارد و ایران هم ضمن تاکید بر این مهم، اعلام کرده است که دو بندر هرگز رقیب هم نیستند.
وی گفته است که هیاتی از وزارت بازرگانی پاکستان بعد از ماه مبارک رمضان به ایران سفر خواهد کرد تا موضوع های مختلف مربوط همکاری تجاری دو کشور از جمله برگزاری نمایشگاه محصولات پاکستانی در ایران را با طرف ایرانی مورد بحث و تبادل نظیر قرار دهد.
آساق**1723
کد N1274739

وبگردی