آفتاب

تمبر یادبود همیار منابع آب کشور در البرز رونمایی شد

تمبر یادبود همیار منابع آب کشور در البرز رونمایی شد

کرج -ایرنا - همزمان با برگزاری نخستین گردهمایی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد به منظور احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در کرج، تمبر یادبود همیار منابع آب در استان البرز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مشاور وزیر نیرو ، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران، مشاور وزیر کشور، مسئول امور سازمان های مردم نهاد، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در این همایش نقش و اهمیت سمن ها را در صیانت از منابع آبی ابراز داشتند.
تمبر یادبود همیار منابع آب با استفاده از المان مورچه که بعنوان سمبل پشتکار، تعاون و همیاری است تلاش شده تا با جلب مشارکت آحاد مردم تلاشهای ویژه ای درحفاظت از منابع آبی صورت گیرد.
منشور اخلاقی همیاران آب که درآن از کاهش ذخائراب های زیر زمینی یاد شده و تنها راه برون رفت از این وضعیت مشارکت همگانی عنوان شده بود، از دیگر حاشیه های نخستین گردهمایی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در راستای احیاء و تعادل بخشی منابع اب زیر زمینی بود .
مدیرکل آب منطقه ای استان البرز نیز دراین همایش گفت: البرز با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 500 نفر و رشد جمعیتی 3.4 درصد از شرایط ویژه ای برخوردار است .
بهزاد پارسا افزود: امروز کاهش ذخائر آب زیر زمینی سالانه یک متر را داریم که باید توجه جدی در بحث آب های تجدید پذیر صورت گیرد .
وی خاطرنشان کرد: تصویب قوانین مناسب برای برداشت کنندگان غیرمجاز آب و اجرای طرح های ویژه دراین زمینه ضروری است .
پارسا ادامه داد: ترویج و اطلاع رسانی درجهت پیشگیری از حفرو بهره برداری غیرمجاز از آب های زیر زمینی ، تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی ، تنویر افکار عمومی ، مشارکت جدی در اموزش های عمومی از جمله اقدامات موثری است که باید دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد .
مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز نیز در این گردهمایی آب را مایه حیات بشر خواند که اگر دستخوش نامهربانی قرار گیرد تبعات منفی برای طبیعت به همراه دارد .
حمید رضا عسگری مورودی اضافه کرد: مردمی که تلاش درصیانت ازاب دارند جهاد می کنند و در فرهنگ دینی ما این موضوع مهم به جد مورد توجه قرار گرفته است .
وی ادامه داد: مدیریت اب یکی از مهمترین چالش ها است که باید با مشارکت همگانی حرکتی عظیم را دراین زمینه داشت .
مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: به همین دلیل ایجاد دغدغه خاطر در اذهان افراد جامعه برای صیانت از اب امری ضروری است که با استفاده از ظرفیت های مردمی می توان گام های سازنده ای را برداشت .
دراین گردهمایی نماینده تشکل مردمی آب زیرزمینی تنکمان ساوجبلاغ نیز از مسئولان خواست تا وظایف تشکل ها را به آنها گوشزد کنند.
8029/1535
کد N1274171

وبگردی