آفتاب

ترویج زندگی سالم در جامعه هدف فدراسیون ورزش کارگری است

ترویج زندگی سالم در جامعه هدف فدراسیون ورزش کارگری است

بیرجند - ایرنا - سرپرست فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به اینکه به دنبال ترویج زندگی سالم و فعال در میان خانواده های جامعه کارگری هستیم، گفت: برای ایجاد پویایی و نشاط در بین خانواده های کارگری، انجام پیاده روی های گروهی و ورزش های همگانی و توجه به تغذیه درست ضروری است.

سید امیر حسینی روز یکشنبه در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات ورزش کارگری خراسان جنوبی اظهار کرد: ورزش، نشاط و بهره وری شعار ورزش جامعه کارگری است، با استفاده از ظرفیت رشته های ورزشی مختلف این شعار را محقق خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ورزش بهترین راه مبارزه با آسیب هاست و باید به عنوان یک سرمایه اجتماعی به آن نگریسته شود.
وی اضافه کرد: ورزش با استفاده از توان بخش خصوصی شکوفا می شود، فدراسیون ورزش کارگری که سه سال پیش آغاز به کار کرد، تشکل صنفی است و از بسیاری از حمایت های مالی دولتی محروم است، تلاش داریم منابع پایداری را در این حوزه فراهم کنیم.
سرپرست فدراسیون ورزش کارگری کشور بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ورزش به دنبال ایجاد نشاط و شادابی در جامعه است.
حسینی افزود: 40 میلیون نفر مخاطب جامعه کارگری هستند، ورزش می تواند به رشد سرمایه های اجتماعی در همه ابعاد کمک کند.
وی به نقل از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: 40 درصد مردم ایران دچار چاقی هستند، بیماری دیابت یا مرگ خاموش 10 میلیون نفر از جمعیت کشور را تهدید می کند.
وی یادآور شد: درمان این تعداد بیمار دیابتی بیش از 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، دولت تدبیر و امید به موضوع بهداشت اولویت داده است، بیش از 80 هزار میلیارد ریال اعتبار به این موضوع اختصاص یافت، در برنامه توسعه ششم هم 450 هزار میلیارد ریال فقط به بخش بهداشت اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: بودجه ورزش در همه حوزه ها شش هزار میلیارد ریال است ، این مبلع برای توسعه ورزش کافی نیست، باید از ظرفیت بخش خصوصی هم برای توسعه ورزش استفاده کرد.
وی اضافه کرد: خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی مثل کویر نوردی و گردشگری دارد ،اگر باالفعل شود محرومیتی در این استان باقی نمی ماند.
همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این استان با یک درصد جمعیت کشور، 10 درصد وسعت ایران را که 151هزار کیلومتر مربع است در اختیار دارد.
محمد سنجری افزود: پراکندگی جمعیت در استان در هر کیلومتر مربع پنج نفر است، در حالیکه میانگین پراکندگی جمعیت ایران در هر کیلومترمربع 46 نفر است، پراکندگی کم جمعیت در خراسان جنوبی باعث مشکل در ارائه خدمت به خانواده های کارگری شده است.
وی بدون اشاره به آمار یادآور شد: تنها استان کشور که سبد هزینه خانوار آن از میزان درآمد آن بیشتر است خراسان جنوبی است.
وی اضافه کرد: از 100 هزار نفر جمعیت کارگری استان، 85 هزار نفر بیمه هستند.
سنجری یادآور شد: در حوزه اختصاصی ورزش کارگری برای 100 هزار نفر ورزشکار، دو باب سالن ورزشی وجود دارد، اما عملکرد ورزش کارگری استان با وجود این کمبود ها، کارنامه خوبی به دلیل استفاده از بضاعت بخش خصوصی دارد.
وی افزود: بخش ورزش کارگری استعدادهای خوبی دارد، اگر ساماندهی و پشتیبانی شود به زودی شکوفا خواهد شد.
وی اظهار کرد: سال گذشته 25 هیات ورزشی کارگری در استان تشکیل شد، برای اینکه این مجموعه ها را ساماندهی کنیم باید کار را به خود مردم تحویل دهیم و در کنار آنها برنامه ریزی و نظارت داشته باشیم.
وی همچنین به اعزام 15 تیم به مسابقات قهرمانی کشور در سال 94 اشاره کرد و افزود: همچنین 60 مسابقه ورزشی کارگری در استان برگزار شد و مقدمات استفاده 570 خانوار کارگری، از زائر سراها و استراحتگاه های استان نیز فراهم شده است.
در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات ورزش کارگری خراسان جنوبی، ابوالفضل علیزاده بیرجندی با کسب 15 رای از مجموع 17 رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش کارگری استان انتخاب شد.
خراسان جنوبی حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد. 450 نفر ورزشکار ، عضو ورزش جامعه کارگری این استان هستند.
2047/7559/
کد N1273993

وبگردی