آفتاب
انیماتورهای ایرانی دست به کار شدند

آخرین خبرها از «جوانمردان»/ تولید سریال و فیلم موازی پیش می‌رود

آخرین خبرها از «جوانمردان»/ تولید سریال و فیلم موازی پیش می‌رود

تهیه کننده انیمیشن «جوانمردان» اعلام کرد که نسخه سریال، انیمیشن سینمایی، بازی یارانه‌ای، اپلیکیشن موبایل و تولیدات جانبی این اثر در قالب بسته‌ای فرهنگی عرضه خواهد شد.

الهام ابراهیمی تهیه کننده اولین پروژه صنعتی انیمیشن کشور به کارگردانی رضا فصاحت به خبرنگار مهر گفت: «جوانمردان» رویای دست نیافتنی همه ما بود که امیدواریم محقق شود. ما به این پروژه به چشم یک برند نگاه می کنیم و در نظر داریم با یک برنامه ریزی در بسته‌ای همزمان سریال، انیمیشن سینمایی، بازی رایانه‌ای، اپلیکیشن و تولیدات جانبی را با هم عرضه کنیم.

وی درباره این بسته فرهنگی توضیح داد: قالب سینمایی این انیمیشن در مرحله تولید است و در تلاشیم تا کار را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برسانیم. سریال هم در مرحله پیش تولید است، بخشی از عروسک ها تولید شده، سایت هم راه اندازی شده و پیش‌تولید بازی یارانه‌ای را هم یک ماه است آغاز کرده ایم که تا ۳ ماه دیگر «اپ» موبایلی و یک سال دیگر بازی کامپیوتری به بهره برداری می رسد. به هر حال تولید بازی سخت تر از انیمیشن است و زمان بیشتری می طلبد.

ابراهیمی درباره صنعتی بودن این اثر بیان کرد: تیم ما یک خط تولید صنعتی را طراحی کرده و اکثر این افراد مهندسانی هستند که برخی از آنها در ایران خودرو هم تجربه کار دارند. با کمک آنها می خواهیم به سمت تولید صنعتی انیمیشن برویم تا از تمام مختصات کار برای کوتاه کردن زمان استفاده بهینه کنیم. انیمیشن تولید زمانبری است و ما سعی کردیم نکاتی را مدنظر داشته باشیم که بتوانیم زمان را تا آنجا که مقدور است کوتاه تر کنیم و در عین حال کیفیت را بالا ببریم. این نکات را هم در زمینه رندر، انیمیت، موشن کپچر و پینت و ... مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه ۲۱ تمدن ایران را در پوشش شخصیت های این انیمیشن استفاده کرده اند، گفت: تا کنون ۳۲ نفر به طور مداوم با ما همکاری می کنند که تا آخر خرداد به ۴۵ نفر می رسند. البته هرچه جلوتر می رویم به مرور زیادتر می شویم. افرادی در تیم تولید سریال و سینما مشترک هستند ولی در برخی بخش ها متفاوتند.

تهیه کننده انیمیشن «پاییز گرم» اشاره کرد: ۴۰ دقیقه از فیلمنامه سینمایی «جوانمردان» آماده است اما برای پایان بندی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم. در مورد سریال هم به این شکل است که فیلمنامه ها در شوراهای ۹ نفره تایید می شود و بعد از جمع بندی برای دکوپاژ به دست کارگردان می رسد سپس دوباره به شورا بازمی گردد و پلان به پلان استوری بردها بررسی می شود و پس از تایید به خط تواید راه می‌یابد.

ابراهیمی در پایان گفت: این سریال در ۱۰۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای تعریف شده که ۲۸ قسمت آن آماده و بقیه هم در حال نگارش و تحقیق است. تا الان در نگارش تلفیقی از مستندات واقعی با تخیل نوشته شده که بخش دوم آن پررنگ تر است و واقعیت ها بیشتر مثل نخ تسبیح می مانند که انسجام قصه را حفظ می کنند و ما پیام ها را در قالب داستانک های مختلف به مخاطب عرضه می کنیم.

 

کد N1273600

وبگردی