آفتاب

دبیرکل جامعه زینب (س):نمایندگان زن مجلس دهم به موضوع امنیت حقوقی، اجتماعی و اقتصادی زنان توجه کنند

دبیرکل جامعه زینب (س):نمایندگان زن مجلس دهم به موضوع امنیت حقوقی، اجتماعی و اقتصادی زنان توجه کنند

تهران – ایرنا – دبیر کل جامعه زینب ( س ) با بیان اینکه نمایندگان زن مجلس نهم به موضوع سیاست خانواده نپرداختند، گفت: جا دارد نمایندگان زن مجلس دهم به موضوع امنیت اقتصادی، شغلی، حقوقی و اجتماعی زنان توجه ویژه ای داشته باشند.

اعظم حاجی عباسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عملکرد مجلس نهم و اولویتهای مجلس دهم افزود: درمجموع عملکرد مجلس نهم رضایت بخش نبود.
وی با بیان اینکه متاسفانه مجلس نهم در راس امور نبود، ادامه داد: مجلس نهم اخلاق مدار نبود و آنطور که باید دغدغه حل مشکلات مردم را نداشت و کارنامه خوبی ارائه نداده است .
دبیر کل جامعه زینب (س) اظهارداشت: متاسفانه نمایندگان زن مجلس به موضوع حقوق زنان نپرداختند و در این جهت گامی برنداشتند.
حاجی عباسی گفت: مردم با احساس مسئولیت، شور و امید در اسفند و اردیبهشت ماه پای صندوق های رای رفتند وبه افرادی رای دادند که فردای بهتری را برایشان رقم بزنند و منتخبینی که وامدار این اعتماد هستند باید قدر این اعتماد را بدانند و وظایف نمایندگی خود را با ناظر دانستن خداوند به خوبی انجام دهند.

** بازگشت مجلس به جایگاه حقیقی خود
وی با اشاره به اولویت های مجلس دهم،افزود: بنا بر فرمایش امام راحل مجلس در راس امور است بنابراین از نمایندگان می خواهیم که جایگاه مجلس را در دوبعد تقنینی و نظارتی تقویت کنند تا دوباره درراس امور قرار گیرد.
دبیر کل جامعه زینب (س) اضافه کرد: مجلس دهم به طور جدی به موضوع اقتصاد بپردازد و برای دستیابی به اقتصادی مقاوم راهکارهایی را تدوین کند که یکی از این راهکارها مقاوم سازی اقتصاد از طریق کاهش وابستگی به نفت است که باعث رشد و مقاوم شدن اقتصاد خواهد شد .
حاجی عباسی گفت: یکی دیگر از اولویت ها پیگیری اصل 44 قانون است که متاسفانه پس از گذشت سالها و چند دوره مجلس هنوز محقق نشده و مجلس دهم باید به این موضوع بپردازد و با جایگاه نظارتی خود اصل 44 را پیگیری و نسبت به اجرایی شدن ان تلاش کند.
وی با بیان اینکه مجلس دهم باید برای حل مشکل اقتصاد بیمار، کاهش فاصله طبقاتی و فساد مالی مسئولین، قوانین و مصوبات لازم را وضع کند، گفت:متاسفانه در دهه اخیر شاهد فساد مالی برخی از مسئولین بودیم و این فساد موجب انحراف آنها از مسیر اسلام بوده است.
دبیر کل جامعه زینب (س) افزود: در حال حاضر افراد سالم وارد عرصه قدرت می شوند ولی هیچگونه تضمینی برای باقی ماندن در سلامت وجود ندارد.
حاجی عباسی اضافه کرد: زنان دارای ظرفیت های تربیت، مقاومت،مشارکت و مدیریت هستند و امیدوارم نمایندگان زن در مجلس دهم از ظرفیت های ذکر شده حداکثر استفاده را بکنند تا در آینده شاهد حضور بیشتر خانمها در مجلس باشیم .
وی با اشاره به اینکه سرچشمه اصلی توسعه، خانواده است، افزود: خانواده رکن اصلی جامعه است و زن بیشترین نقش را در خانواده دارد بنابراین باید از احساس امنیت برخوردار باشد تا خانواده سالمی داشته باشیم.
حاجی عباسی اظهارداشت: جهت تشکیل و تحکیم بنیان خانواده، نیازمند سیاستگذاری هستیم اگر اقدامات اجتماعی آثار نامطلوب به بار می آورد به این معناست که سیاست گذاری وجود نداشته یا سیاست ها نیازمند اصلاح است.
وی گفت: سیاست گذاری باید پویایی داشته باشد. طبق آمار 12 درصد خانواده ها تک سرپرست هستند که اکثر انها زن هستند واگرسرپرستی ناکارآمد مردان را هم به این آمار اضافه کنیم این آمار افزایش می یابد؛ آیا می توان این را نادیده گرفت؟
دبیر کل جامعه زینب (س) با بیان اینکه امنیت زنان موضوعی جدی و مهم است و شامل امنیت اقتصادی، شغلی ، حقوقی و اجتماعی است، افزود: سیاست خانواده موضوع جدی است که متاسفانه مجالس قبل به آن نپرداخته اند.
حاجی عباسی با بیان اینکه آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش است و برنامه ای برای فرزند آوری با فراهم آوردن شرایط لازم ارائه نشده است، گفت:اصلاح عقد نامه ها و قراردادن شروط ضمن عقد به نفع زنان برمبنای حقوق فقهی مثل حق حضانت فرزند، بچه دار شدن، طلاق، خروج از کشور، اشتغال و تحصیل نیازمند توجه است.
وی تصریح کرد: ما مجلس اصولی واعتدالی می خواهیم و اگر اصولی حقیقی باشد اعتدال آور است واگر اعتدالی حقیقی باشد اصولی دارد.
دبیر کل جامعه زینب (س) افزود: نگاه امام راحل در خصوص مجلس بر چهار پایه اسلام مداری، استکبار ستیزی، مردم داری و ولایت مداری استوار است و نماینده باید شجاع و ولایت مدار باشد. شجاعت و ولایت پذیری مجلس را قدرتمند می سازد تا در راس امور قرارگیرد.
حاجی عباسی همچنین اخلاق مداری را از دیگر شاخصه های نمایندگان مجلس برشمرد و افزود: مجلس می تواند با کمک احزاب برای غلبه بر بحران موجود شبکه ای از نخبگان را تشکیل دهد و فارغ از اختلافات سیاسی با وحدت، همدلی و همراهی برمشکلات فائق آیند.

** حل مشکلات زنان نیازمند تشکیل مرکزی فرا قوه ای است

وی اضافه کرد: حل مشکلات زنان همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نیازمند مرکزی فراقوه ای است پیشنهاد ما تشکیل مثلث نمایندگان زن مجلس دهم ، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و احزاب زنان است وجامعه زینب نیز در این راستا امادگی دارد و اعلام می کند برای رفع مشکلات زنان از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.
سیام** 1053**1446
کد N1273427

وبگردی