آفتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سخنان سخنگوی وزارت ارشاد درباره جشنواره کن منطقی و معقول بود

سخنان سخنگوی وزارت ارشاد درباره جشنواره کن منطقی و معقول بود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صحبت های سخنگوی این وزارتخانه درباره جشنواره کن، آنرا جامع،‌ منطقی و معقول دانست و گفت: ‌متاسفانه تلویزیون صحبت های حسین نوش آبادی را گزینشی پخش کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز شنبه در پاسخ به علت تفاوت موضع گیری سخنگوی این وزارتخانه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره کن، اظهار داشت: تلویزیون با پخش گزینشی صحبت های آقای نوش آبادی شائبه ایجاد کرد در حالیکه من متن صحبت‌های ایشان را که در کنفرانس مطبوعاتی بود خواندم و حتی ایشان هنرمندانی را که به جشنواره کن رفته و جوایزی که گرفته اند را تشویق کرده و به آنها تبریک گفت.
جنتی گفت: تنها یک نکته بیان کرد که جشنواره هایی مثل اسکار و کن گاهی به مسائل سیاسی هم توجه می کنند و بر اساس دیدگاه های سیاسی تصمیم می گیرند که در این بخش واقعیت را گفته اند، اما سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگفته فیلم «فروشنده» شامل این مورد است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در نهایت و در مجموع آقای نوش آبادی جامع و منطقی و معقول صحبت کرد و من خودم هم از این اتفاق و جوایزی که هنرمندان برای سینمای ایران گرفتند در جشنواره کن حمایت کردم.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری روز دوشنبه (سوم خرداد95) با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه واکنش‌این وزارتخانه به کسب دو جایزه از جشنواره کن برای سینمای ایران چیست و آیا قرار است تجلیل ویژه‌ای از این هنرمندان به عمل آید، اظهار داشت: ما از ورود برخی فیلم‌های ایرانی به جشنواره‌های خارجی از جمله کن خوشحال و استقبال می‌کنیم از اینکه محصولات سینمایی ما این گونه می‌درخشد و قابلیت رقابت با سینمای جهان را پیدا کرده است خرسند و به هنرمندان کشورمان آقایان اصغر فرهادی و شهاب حسینی و دیگر عوامل فیلم فروشنده این پیروزی و موفقیت را تبریک می گوئیم.
حسین نوش‌آبادی افزود: فیلم‌هایی که به جشنواره‌های جهانی می‌روند علاوه بر اینکه باید از ویژگی‌ های فیلم استاندارد برخوردار باشند باید واجد فرهنگ، تمدن و پیشرفت‌های ملت هم باشند.
به گفته وی ما باید در آینده با تولید فیلم‌های بهتر و با در نظر گرفتن ویژگی‌های کشوری که صاحب تمدن و اخلاق است ایده‌های خود را عرضه کنیم بنابراین صرف حضور و به دست آوردن امتیاز کافی نیست اگرچه آنچه اتفاق افتاده ارزشمند و قابل تقدیر و تبریک و افتخار کشور است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خوشحالیم که هنرمندان ایرانی درجهان حرفی برای گفتن دارند و درچرخه بین المللی قرارمی گیرند.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با این حال نباید رضایت به این امر دهیم که نگاه غربی‌ها به کشورهای آسیایی و جهان سوم همیشه برتری‌جویانه باشد، باید بتوانیم در کنار فیلم سازی، برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی -اسلامی محتواسازی هم کنیم.
فراهنگ**1355**1569
کد N1272398

وبگردی