آفتاب
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد:

نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها/فقر نتیجه عمل نکردن به احکام اسلام است

نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها/فقر نتیجه عمل نکردن به احکام اسلام است

قم - یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه باید تلاش کرد که نرخ اجناس بالا نباشد، گفت: قیمت‌گذاری بر روی کالاها باید مورد نظارت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه‌شنبه در دیدار مدیرکل امور اجرایی ستاد زکات کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد تأکید در اسلام این است که فقر از میان برداشته شده و جامعه‌ای بدون مشکلات اقتصادی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فقر موجب تقسیم جامعه به ۲ بخش و از بین رفتن وحدت و اتحاد می‌شود‏، افزود: قوانین اسلام به گونه‌ای تنظیم شده که چنانچه به درستی پیاده شود فقر در جامعه بوجود نمی‌آید.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: منابع ثروت عمومی در اختیار شخص خاصی نیست و  تنها در اختیار رهبر و مدیر مملکت قرار دارد و باید برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که نعمت فراوان و نرخ‌ها نیز ارزان شود.

وی با بیان اینکه فقر عارضه‌ای است که در نتیجه عمل نکردن به احکام اسلام بوجود آمده است، افزود: اگر مردم ببینند که مسئولان به وظایف خود عمل کرده‌اند آنها نیز به وظایف خود عمل خواهند کرد.

زکات در دست مسئولان امانت است

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: زکات در دست مسئولان امانت است و باید آن را به دست مستضعفان برسانند زیرا مبارزه با فقر از نظر اقتصادی امری مهم است بنابراین باید مسئولان در کار خود جدی باشند تا فقر و کاستی از بین برود.

وی با بیان اینکه فقر بزرگترین بلا برای انسان است، افزود: وظیفه داریم در تمام مراحل هماهنگ و در کنار مردم باشیم تا در نتیجه تلاش و همت مسئولان فقر از جامعه زدوده شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه باید احتیاجات مردم را دسته بندی کرد، افزود: در اسلام باید هر کس وظیفه‌ای را برعهده بگیرد و آن را به درستی انجام دهد.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد که نرخ اجناس بالا نباشد و قدرت خرید کالاهای اساسی نیز برای مردم وجود داشته باشد، همچنین باید بر روی قیمت گذاری کالاها نظارت شود زیرا اقتصاد در جامعه مسئله‌ای مهم است.

آیت الله نوری همدانی گفت: از نظر فرهنگی، جهل، از نظر سیاسی، ظلم و از نظر اقتصادی فقر باید در جامعه از میان برود تا جامعه پیشرفت کند.

کد N1272267

وبگردی