آفتاب
رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران:

قضات دادگاه انقلاب باید انقلابی رای صادر کنند

قضات دادگاه انقلاب باید انقلابی رای صادر کنند

تهران - ایرنا - رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران گفت: قضات دادگاه انقلاب باید انقلابی فکر کنند و انقلابی رای دهند و انقلابی رای صادر شده را اجرا کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگاه های عمومی و انقلاب تهران،عباس پوریانی درمراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگاه های انقلاب تهران افزود: روحیه انقلابی باید درکارکنان دادگاه انقلاب به عنوان یک ارزش همیشه حفظ شود.
وی اظهارکرد: تصریح کرد: دادگاه انقلاب اسلامی با حسن تدبیرامام راحل تشکیل شد که نقش مهم و اساسی این دادگاه در سراسر کشور برهیچ فردی پوشیده شده است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) حفظ نظام و ارزش های انقلاب را بیشتر از دیگر چیزها برای ما با اهمیت قرارداد، به گونه ای که حفظ نظام جمهوری اسلامی از اهم واجبات است که قوه قضائیه با درک این مهم دفاع از این ارزش ها را وظیفه خود می داند.
پوریانی با اشاره به رسیدگی به پرونده های مهم دردادگاه انقلاب تهران تاکیدکرد: دشمنان نظام هیچ وقت بیکار نمی نشینند و در طول قریب به چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی با استفاده ابزاری از بعضی از عوامل داخلی و خارجی ثبات و امنیت کشور را از جمله در فتنه سال 88 مختل کردند و در آنجا نقش قضات د ادگاه انقلاب بیشتر برای مردم نمایان شد که با روحیه جهادی و انقلابی و صدور آرای قاطع توانستند امنیت و آرامش را به جامعه برگردانند.
رییس کل محاکم تهران افزود: تشکیل دادگاه انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تدابیر و دواندیشی امام راحل در سال 58 بود که اکنون به عنوان یک دادگاه اختصاصی با داشتن صلاحیت رسیدگی به جرائم خاص از جمله محاربه و افساد فی الارض و جرائم موادمخدر و جاسوسی با اقتدار تمام انجام وظیفه می کنند.
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با حکم غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران، به عنوان رییس جدید دادگاه انقلاب اسلامی تهران منصوب شد.
پیش ازاین موحدی آزاد به عنوان رییس دادگاه انقلاب مشغول به فعالیت بود، که امروز با برگزاری مراسم تودیع و معارفه در محل دادگاه انقلاب، غضنفرآبادی به جای وی در این سمت آغاز به کارکرد.
موسی غضنفرآبادی دارای مدرک فوق لیسانس حقوق جزا بوده و در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده مردم بم در این مجلس حضور داشته است.
وی همچنین به عنوان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته است.
اجتمام**7268**1724
کد N1272257

وبگردی