آفتاب
پلیس گزارش می دهد؛

از انهدام باند فرآورده های نفتی تا کشف کولرهای قاچاق

از انهدام باند فرآورده های نفتی تا کشف کولرهای قاچاق

تهران-ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از کشف 175 هزار و 450 لیتر سوخت قاچاق با انهدام 2 باند بزرگ توزیع کننده فرآورده های سوختی خبرداد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» و به منظور برخورد قاطعانه با پدیده شوم قاچاق به عنوان یک عامل مخرب بر اقتصاد کشور، مبارزه با آن به طور ویژه در اجرای مأموریت های پلیس قرار دارد.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در راستای تشدید فعالیت های قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و سوخت با اشراف اطلاعاتی و بهره گیری از توان تخصصی موفق شدند که 2 باند بزرگ قاچاق فرآورده های سوختی در زاهدان را شناسایی کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مأموران در چند عملیات غافلگیرانه علیه این باند، ضمن توقیف 17 دستگاه خودرو سبک و سنگین، 175 هزار 450 لیتر انواع فرآورده های نفتی قاچاق را کشف و در این زمینه 24 متهم را دستگیر کردند.
ملاشاهی با اشاره به افزایش کشف فرآورده های سوختی قاچاق گفت: نیروی انتظامی با حضور مقتدرانه در تمام نقاط استان و اشراف اطلاعاتی به صورت قاطع با کسانی که بخواهند با قاچاق کالا و فرآورده های نفتی ضربه به اقتصاد کشور بزنند، برخورد می کند.

** کولرهای گازی قاچاق یک میلیارد و 500 میلیونی کشف شد
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف محموله کولرهای گازی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان ملارد خبر داد.
سردار محسن خانچرلی گفت: در پی اخبار بدست آمده از منابع اطلاعاتی مبنی بر قاچاق کولر گازی توسط چند تن، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورن پلیس آگاهی شهرستان ملارد قرار گرفت.
وی اظهارکرد: محل مورد نظر با اقدامات اطلاعاتی ، شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.
رئیس پلیس غرب استان تهران ادامه داد: در بازرسی از محل، 20عدد موتور کولر گازی ، هشت عدد پنل کولرگازی و 14عدد کولرگازی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.
خانچرلی با اشاره به اینکه در این راستا پنج متهم دستگیر شدند ، گفت: متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران اضافه کرد: قاچاق کالا یکی از مهم ترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه به شمار می آید و مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از اقتصاد داخلی یکی از اولویت های پلیس غرب استان تهران است و این پلیس با تمام توان با قاچاق کالا مقابله خواهد کرد.

** دستگیری زمین خوار 30 میلیارد ریالی
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از وقوع یک مورد زمین خواری در حاشیه اتوبان قم - کاشان و دستگیری یک تن خبر داد.
سرهنگ کارآگاه مهدی پور غلامحسین گفت: به دنبال گزارش رسیده مبنی بر تصرفات غیرمجاز یکی از شهروندان حوالی یکی از روستاهای حاشیه اتوبان قم - کاشان بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: کارآگاهان پس از بررسی اسناد و مدارک موجود متوجه وقوع یک مورد زمین خواری به مساحت 299 هزار و 515 متر مربع از زمین های منابع طبیعی شدند.
پورغلامحسین، ارزش این زمین ها را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی یک تن در این خصوص دستگیر شد که متهم با مشاهده قرائن و دلایل صراحتا به بزه خود اعتراف و علت آن را سودجویی اعلام کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع هرگونه سودجویی افراد و کلاهبرداران به هنگام خرید و تهیه زمین یا ملک از ادارات مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداری محل استعلام کنند و هرگونه موارد مشکوک زمین خواری را به پلیس اطلاع دهید.

** عامل ایجاد مزاحمت در شبکه های اجتماعی دستگیر شد
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی در این استان خبر داد.
سرهنگ کوره بلاغی در این ارتباط چنین توضیح داد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین آمیز علیه او و خدشه دار کردن وجهه اجتماعی اش کرده اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی اضافه کرد: متهم با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.
این مقام انتظامی گفت: متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام وخصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد؛ ضمن اینکه نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
کوره بلاغی ادامه داد: شبکه های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و در عین حال، خطرناک به شمار می آیند که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب های فراوانی در پی دارد.

**دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی توسط پلیس فتا
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی توسط پلیس فتا خبر داد.
سرهنگ محمد نور بخش گفت: در پی مرجوعه قضائی به پلیس فتا مبنی بربرداشت غیر مجاز اینترنتی رسیدگی به پرونده دردستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: شاکی پرونده اعلام داشت که زمانی که به بانک برای دریافت وجه نقد مراجعه کرده، متوجه شده است که از حساب بانکی او مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است.
فرمانده انتظامی افزود: پس از ثبت اظهارات شاکی توسط پلیس فتا ، کارشناسان در تحقیقات فنی و تخصصی خود و کنترل تراکنشهای بانکی متوجه شدند که مبالغی از حساب بانکی شاکی تحت عنوان پرداخت قبوض و خرید شارژ برداشت شده است.
نوربخش تصریح کرد: پس از تحقیقات فنی گسترده عامل برداشت غیر مجاز شناسایی و با هماهنگی لازم نامبرده دستگیر وجهت بررسی بیشتر موضوع به پلیس فتا منتقل شد .
وی گفت: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی بود ولی زمانی که با ادله پلیس مواجهه شد در اعترافات خود بیان کرد که با توجه به اینکه با شاکی رابطه خانوادگی و فامیلی داشته است ، صاحب حساب با اعتماد کامل کارت بانکی اش را در اختیار او قرار داده بود؛ او هم پس از پرداخت وجه به شاکی از این فرصت سوء استفاده کرده و با قرار دادن رمز دوم اینترنتی و سرقت اطلاعات کارت او در فرصت های مناسب اقدام به پرداخت قبوض و خرید شارژ از حساب بانکی می کرد.

**کشف بیش از 128 کیلوگرم پیش ساز شیشه
فرمانده انتظامی سردشت از کشف بیش از 128 کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر صنعتی شیشه خبر داد.
سرهنگ محمدعلی راستگو اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در سردشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، محل فعالیت متهم شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی طی یک عملیات منسجم مورد بازرسی قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از محل، جمعا 128 کیلو و 300 گرم انواع مختلف پیش ساز مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد.
فرمانده انتظامی سردشت افزود: یک متهم در این راستا، دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد.

**محموله 7 میلیاردی قاچاق در خوی به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی خوی از کشف البسه و لوازم تزئینی قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ اسفندیار احمدی اظهار کرد: در پی کسب اخبار رسیده مبنی بر حمل کالای قاچاق به وسیله چهار دستگاه خودرو به صورت کاروانی در یکی از محورهای فرعی شهرستان ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی ، چهار دستگاه خودرو را در محورهای فرعی شناسائی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنها را توقیف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، سه هزار و 800 ثوب البسه و بیش از هزار قطعه لوازم تزئینی منزل قاچاق کشف شد؛ همچنین در بررسی های صورت گرفته مشخص شد کالاهای قاچاق متعلق به یک تن است؛ برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالاهای مکشوفه، هفت میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان خوی تصریح کرد: در این راستا چهار دستگاه خودرو توقیف و پنج تن دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
اجتمام(5)9105**1776
کد N1272198

وبگردی