آفتاب

حکم 40 سال زندان برای یک ویتنامی تبار در آمریکا به اتهام تروریسم

حکم 40 سال زندان برای یک ویتنامی تبار در آمریکا به اتهام تروریسم

تهران -ایرنا - دادگاهی در آمریکا یک طراح ویتنامی تبار را که قصد داشت در فرودگاه بین المللی 'هیترو'ی لندن، به انفجار انتحاری دست بزند، به 40 سال زندان محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه از نیویورک گزارش داد: 'مین فام' 33 ساله که پنج ماه پیش به اتهامات تروریستی اعتراف کرده بود، پس از آگاهی از حکم زندان سنگین خود به گریه افتاد.
وی که در کودکی ویتنام را ترک کرد و به انگلیس رفت، در دسامبر سال 2010 راهی یمن شد تا دوره آموزش های لازم القاعده را برای اقدام تروریستی در فرودگاه بگذراند.
قاضی دادگاه اعلام کرد که فام مورد اعتماد و زمانی یک طرفدار متعهد القاعده بود.
فام اوایل سال میلادی جاری به کمک مادی برای حمایت از القاعده، تعلیم نظامی و استفاده از مسلسل اعتراف کرد.
دادستان های پرونده اعلام کردند به هیچیک از اظهار پیشمانی های فام که در سال 2015 به آمریکا مسترد شد، اعتماد ندارند زیرا وی بشدت به القاعده متعهد است و در زمان اقامت در انگلیس به همسر و مسوولان انگلیسی بارها دروغ گفته است.
دادستانی در پرونده وی مدعی شد که هیچ نشانی دال بر اینکه فام از القاعده بریده باشد، دیده نمی شود و وی قصد اجرای حمله انتحاری را داشته است.
بدین ترتیب فام نه بخاطر آنچه انجام داده بلکه به سبب آنچه که قصد انجام آن را داشته، به 40 سال زندان محکوم شده است.
القاعده شبه جزیره عربستان که فام برای وابستگی به آن مجرم شناخته شده، در سال 2009 تشکیل شد و چند فقره حمله تروریستی از جمله به نشریه 'شارلی ابدو' در پاریس در سال 2015 داشته است.
اروپام**1533**1479
کد N1271837

وبگردی