آفتاب

بازگشت پیکر شهید فلسطینی پس از دو ماه

بازگشت پیکر شهید فلسطینی پس از دو ماه

تهران - ایرنا - پیکر پاک شهید فلسطینی پس از دو ماه کارشکنی رژیم صهیونیستی سرانجام برای تشییع و تدفین به شهر الخلیل بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، جسد شهید عبدالفتاح الشریف عصر دیروز (جمعه) به بیمارستان الاهلی الخلیل منتقل شد.
فیلم شهادت این فلسطینی که به طرز بی رحمانه ای توسط یک نظامی صهیونیست در ماه مارس (فروردین) مورد حمله قرار گرفت، واکنش های زیادی در سطح بین المللی به همراه داشت.
خانواده الشریف با بیان این که همه شروط رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن پیکر فرزندشان را رد کرده است، اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر پاک وی عصر امروز (شنبه) برگزار خواهد شد.
معا افزود: الشریف پس از آن که با گلوله نظامی صهیونیست زخمی شد، چندین دقیقه به همان حال رها و سپس نظامی صهیونیست دیگری جلو آمد و سر وی را از فاصله ای نزدیک هدف گلوله قرار داد.
ویدیوی این صحنه که توسط گروه حقوق بشری 'بتسلیم' منتشر شد، ابراز انزجار جامعه بین المللی و گروه های حقوق بشری را به همراه داشت. سازمان ملل نیز این اقدام نظامی صهیونیست را 'اعدام خارج از رویه قضایی' توصیف کرد و خواستار تحقیق و تفحص در این خصوص شد.
پس از شهادت الشریف، رژیم صهیونیستی به مدت 64 روز از تحویل پیکر این شهید به خانواده اش امتناع کرد.
دادگاه عالی این رژیم نیز از قبول درخواست خانواده الشریف مبنی بر انجام روند کالبدشکافی با حضور یک نماینده فلسطینی خودداری کرد. با این حال نتیجه کالبدشکافی نشان داد که این جوان فلسطینی پیش از شلیک گلوله از فاصله نزدیک، زنده بوده است.
وزارت امنیت عمومی رژیم صهیونیستی که از حضور گسترده فلسطینیان در مراسم خاکسپاری شهدای فلسطینی نگران است، روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از این پس جنازه فلسطینیانی که توسط نظامیان اسراییلی (صهیونیست) کشته شوند (به شهادت رسیده باشند) را تحویل خانواده هایشان نمی دهد.
رژیم صهیونیستی از زمان آغاز موج جدید مقاومت فلسطینیان در مقابل سیاست های اشغالگرانه این رژیم از اکتبر (مهر/آبان) گذشته سیاست تحویل ندادن پیکرهای شهدای فلسطینی را تشدید کرده است.
بیانیه مشترکی که توسط گروه های حقوق بشر الضمیر و العداله در اوایل آوریل (فروردین) منتشر شد، این سیاست رژیم صهیونیستی به عنوان نقض فاحش حقوق بین الملل و حقوق بشر محکوم شده است.
این بیانیه تاکید می کند که رژیم صهیونیستی با این اقدام، حق آزادی مذهبی فرهنگی و شان انسانی را زیر پا گذاشته است.
رژیم صهیونیستی در حال حاضر پیکر مطهر چندین فلسطینی را که از ماه اکتبر تاکنون به ضرب گلوله نظامیانش شهید شده اند، به خانواده هایشان تحویل نداده است.
خاورم**9156**7074**1275
کد N1271835

وبگردی