آفتاب

کویت در باره دستیابی یمنی ها به توافق کلی ابراز خوشبینی کرد

کویت در باره دستیابی یمنی ها به توافق کلی ابراز خوشبینی کرد

تهران- ایرنا- خالد سلیمان الجار الله معاون وزیر خارجه کویت در سفر به لندن پایتخت انگلیس طی سخنانی نسبت به دستیابی طرف های یمنی به توافق فراگیر برای پایان دادن به درگیری ها اظهار خوشبینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری یمن پرس ،خالد سلیمان جارالله با ارسال پیام مثبتی در خصوص گفت وگوهای یمنی در کویت و اظهار خوشبینی نسبت به توافق کلی و فراگیر طرف های یمنی جهت پایان دادن به درگیری ها تصریح کرد: گفت وگو ها با ورود به مرحله جزئیات ریشه بحران، در حال حاضر در مسیر صحیحی حرکت می کند و با توجه به وجود زمینه مشترک ،این امر دستیابی گروههای یمنی به توافق فراگیر را امکانپذیر کرده است.
احمد عبید بن دغر نخست وزیر دولت مستعفی یمن ادعا کرد: هیات ریاض از گفت وگوهای صلح در کویت عقب نشینی نخواهد کرد وهادی ( رئیس جمهوری مستعفی) مصر به دستیابی به توافق صلح دائم است وتحقق این امر منوط به اجرای سه مرجع مورد توافق همه طرف ها شامل پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس، قطعنامه 2216 شورای امنیت ونتائج گفت وگوهای ملی است.
در حالی که هیات ملی یمن ( انصارالله وعلی عبدالله صالح) وهیات ریاض( هادی رئیس جمهوری مستعفی ) درباره آزادی 1000 زندانی قبل از فرا رسیدن ماه رمضان توافق کرده بودند هیات ریاض روز گذشته این تعداد را به 4000 تن افزایش داد.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگوهای دو هیات ملی یمن وهیات ریاض ٬هفته گذشته از آنها خواست با حضور در جلسات ٬ گفت وگوهای بیشتری انجام دهند.
خاورم** 1453**1566
کد N1271814

وبگردی