آفتاب

افزایش مشارکت خیران با اجرای طرح تحول نظام سلامت

افزایش مشارکت خیران با اجرای طرح تحول نظام سلامت

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل مجمع خیرین سلامت هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: اجرای این طرح از سوی دولت تدبیر و امید، زمینه مشارکت بیشتر خیران در بخش سلامت را فراهم کرده است.

دکتر عبدالباسط خطیبی زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای این طرح عدالت در حوزه سلامت را به ارمغان آورده است، اظهار داشت: پیش از اجرای این طرح، برخی از خیران اقدام به تامین هزینه های درمان بیماران نیازمند می کردند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش مبلغ پرداختی از جیب مردم و تحت پوشش قرار گرفتن برخی از بیماری های خاص، مبالغ اهدایی خیران به سمت توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی بخش بهداشت و درمان وارد شده است.
وی با بیان اینکه توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی نقش مهمی در ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی در هر منطقه دارد، خاطرنشان کرد: خیران حوزه سلامت در هرمزگان ، همچون بالهای پرواز برای دانشگاه علوم پزشکی هستند و کمکهای بسیار قابل توجهی در اجرای برخی پروژه بهداشتی و درمانی داشته اند که از جمله آنها بیمارستان خیرساز پارسیان است که در بخش هتلینگ به مقام برتر کشوری دست یافته است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت هرمزگان با اشاره به استقبال گسترده خیران در هرمزگان برای مشارکت در بخش سلامت، گفت: بسیاری از افرادی که ما با آنها در ارتباط هستیم، نمایندگان خیران هستند و خود این افراد تمایلی به مطرح و شناخته شدنشان ندارند که نشان از خلوص نیت این افراد در جلب رضای خدا و کمک به خلق خدا دارد.
خطیبی زاده با بیان اینکه برخی از خیران هرمزگانی ساکن خارج از کشور هستند، ابراز داشت: آنها با وجود داشتن شرایط و زندگی خوب ، همچنان به شهر و دیار خود علاقه مند می باشند و از امکانات خود برای رفع کمبودهای این مناطق هزینه می کنند.
وی بیان داشت: برخی از خیران اصرار ویژه ای نسبت به انجام کار خیر همچون احداث درمانگاه، خانه بهداشت و یا برخی موارد دیگر در زادگاه خود می باشند، اما چون انجام این پروژه ها از سوی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در آن منطقه تعریف نشده، امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: این امر درخواست خیران حوزه سلامت است که مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی همکاری بیشتری نسبت به این مقوله داشته باشند تا خواسته خیر این افراد به نتیجه برسد.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت هرمزگان با اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان هرمزگان که تسریع در رفع آنها نیازمند حمایت های خیران است، افزود: عمده ترین مشکلات بخش بهداشت و درمان استان که نیازمند کمک خیرین نیکوکار است ؛ ساخت ساختمان دانشکده علوم پزشکی در میناب ، مجتمع عالی سلامت میناب و بیمارستان دوم میناب می باشد.
خطیبی زاده با بیان اینکه این موارد از اولویت های شرق هرمزگان است که با کمبود اعتبار مواجه می باشد، گفت:یکی از نیازها و اولویت های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بحث آموزش است که با راه اندازی فضاهای آموزشی مرتبط با نظام سلامت در استان دیگر کمبود نیروی انسانی نخواهیم داشت .
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیمارستان 300 تخت خوابی پردیس دانشگاه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی ، بیمارستان 220 تخت خوابی آموزشی درمانی جامع زنان که عملیات ساخت بخشی از آن با ظرفیت 140 تخت با پیشرفت 40 درصد آغاز شده از دیگر پروژه هایی می باشد که نیازمند کمک و مساعدت خیرین استان جهت تکمیل و بهره برداری از آن هستیم.
وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف سلامت نیازمند کمک و حمایت های خیرین هستیم ، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید حمایت های ویژه ای از بخش بهداشت و درمان هرمزگان از ابتدای آغاز به کار داشته اما در هر صورت اعتبارات بخش دولتی محدود است و به تنهایی پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.
مجمع خیرین سلامت در اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان از سال 88 آغاز به کار کرده و تاکنون 220 شعبه از مجمع خیرین در سراسر کشور راه اندازی شده است.
تاکنون چهار هزار و 300 مرکز مانند بیمارستان، درمانگاه، خانه بهداشت و اورژانس جاده ای توسط این مجمع ساخته شده است.
70 هزار نفر از خیرین در سراسر کشور با این مجمع همکاری دارند.
7198/ 6048 /1484
کد N1271371

وبگردی