آفتاب
در بستان آباد رخ داد ؛

منواکسید زغال جان مرد 37 ساله را گرفت

منواکسید زغال جان مرد 37 ساله را گرفت

تبریز- ایرنا - مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: یک باغبان 37 ساله به دنبال سوزاندن زغال چوب در داخل خانه و تنفس منواکسید ، مرگ خود را رقم زد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی این مرکز ، حبیب حسینقلی‌زاده اظهارکرد: مقارن ظهر امروز به دنبال اعلام گزارشی با اپراتوری 115 بستان آباد، پایگاه اورژانس شیبلی به محل حادثه در منطقه قوری گل اعزام شد.
وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی و رسیدگی به وضیعت موجود ، فوت مرد 37 ساله محرز شد .
حسینقلی‌زاده گفت: این مرد باغبان که برای گرم کردن خود در شب گذشته از زغال چوب استفاده کرده بود، با افزایش میزان مونوکسیدکربن در محل با کاهش هوشیاری مواجه شده و جان خود را از دست داده است .
وی ادامه داد: مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علایم را شامل می‌شود که می توان به درد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی اشاره کرد.
حسینقلی‌زاده گفت: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و محیط‌های بسته‌ای همچون حمام خیلی زود افراد را به سمت کاهش هوشیاری و مرگ می‌برد.
بستان آباد در 58 کیلومتری تبریز واقع است.
3071/518/6070
کد N1270784

وبگردی