آفتاب
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد

135حمله در سال 2015 به مراکز بهداشتی و درمانی سوریه

135حمله در سال 2015 به مراکز بهداشتی و درمانی سوریه

تهران – ایرنا – سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: سوریه خطرناکترین کشور برای کارکنان بخش بهداشت و درمان است و در سال گذشته میلادی در 135 حمله به مراکز بهداشتی و درمانی، 173 نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه ای افزود: در سال گذشته در سوریه، 135 مورد حمله به بیمارستان ها، مراکز درمانی و نیروهای امدادرسان صورت گرفت که بر اثر آن 173 نفر کشته شدند و دو سوم از این حملات عمدی بود.
پیش از این، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که 43 نفر در حمله انتحاری گروه تروریستی تکفیری داعش به بیمارستان شهر جبله سوریه واقع در استان لاذقیه کشته شدند.
به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی انفجار تروریستی بیمارستان جبله سوریه را محکوم کرد و افزود: بیشتر کشته شدگان، بیماران و خانواده های آنها هستند که البته علاوه بر آنها سه پزشک و پرستار نیز کشته شدند و فعالیت این بیمارستان بعد از این انفجار متوقف شده است.
انفجار بیمارستان جبله بخشی از موج حمله های هماهنگ شده، گروه تروریستی تکفیری داعش در شهرهای جبله و طرطوس استان لاذقیه بود. مسئولیت این جنایت را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.
حمله به مواضع دولت و ارتش سوریه در حالی رخ می دهد که این گروه تروریستی با فشارهای زیادی در سوریه و عراق مواجه بوده به ویژه در عراق که اکنون عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار در حال انجام است.
گروه ناظر حقوق بشر سوریه که حوادث این کشور را دنبال می کند ،این حمله ها را مرگبارترین آنها علیه دو شهر یادشده از آغاز جنگ سوریه دانست.
خاورم**9364**1572
کد N1270251

وبگردی