آفتاب
پس از ورود به ایران؛

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی چه گفتند؟

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی چه گفتند؟

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و اصغرفرهادی پس از حضور در جشنواره کن، بامداد جمعه در فرودگاه امام خمینی(ره)، دقایقی به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شهاب حسینی بامداد جمعه در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که کدام یک از مشاهیر سینمای جهان به شما تبریک گفتند، گفت: افراد زیادی بودند ولی هنوز فرصت نکرده ام به طور دقیق همه را بررسی کنم.
وی در پاسخ به امکان ادامه مسیر بازیگری اش در سینمای امریکا و اروپا نیز تاکید کرد: بیشتر دلم می خواهد اینجا بمانم و کار کنم.
بهترین بازیگر مرد جشنواره کن عنوان کرد: جای سینمای ایران در چنین رویدادی خالی بود و باید چنین اتفاقی می افتاد؛ به هر حال تمام تلاشمان را کردیم که نماینده شایسته ای برای سینمای ایران باشیم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد.
حسینی درباره این جمله فرهادی که پیشتر گفته بود فیلمهای من شاد نیستند ولی مردم را خوشحال می کنند، توضیح داد : ایشان حرف درستی زده اند و شادی فقط این نیست که دائما فیلم خنده دار بسازیم؛ همین که بتوانیم با موفقیت هایمان شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم اتفاق مثبتی است و خدا را شکر می کنم که وظیفه مان را انجام دادم.
حسینی در جواب به این پرسش که آیا در جشنواره کن پیشنهاد بازی داشته نیز افزود: صادقانه می گویم در این چند روز هیچ پیشنهادی نشده است.
اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده نیز اظهار کرد: خیلی متشکرم که این راه دور را آمدید و از ما استقبال کردید.
وی خطاب به خبرنگاران و اهالی رسانه تاکید کرد : من به تمامی سوالات شما در روز دوشنبه و در نشستی خبری پاسخ می دهم؛ اجازه دهید به دلیل ازدحام جمعیت در فرصت بهتری پاسخگوی سوالات شما باشم.
برنده بهترین فیلمنامه کن درباره هیجان و شکوه استقبال مردم در فرودگاه تصریح کرد که به شرایط اینچنینی بعد از دریافت جوایزه عادت کرده ام این جو به زودی تمام می شود.
ترانه علیدوستی نیز به خبرنگاران گفت: حدس می زدم مردم از عوامل فیلم فروشنده استقبال کنند اما فکر نمی کردم تا این اندازه از ما استقبال شود؛ امیدوارم برای سینمای ایران نماینده های شایسته ای باشیم.
اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در حالی که انتظار می رفت پس از جشنواره کن فرانسه با پرواز فرانسه به ایران بیایند، با پرواز «رم» ایتالیا ساعت یک و سی دقیقه بامداد جمعه به تهران رسیدند و مورد استقبال مردم و اهالی رسانه قرار گرفتند.
در مراسم استقبال چهره های شاخصی چون رخشان بنی اعتماد، امین تارخ، حبیب رضائی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی وحبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی حضور داشتند.
فیلم جدید اصغر فرهادی با نام فروشنده،‌ برای اولین بار در جشنواره Cannes 2016 اکران شد. این فیلم که در آن شهاب حسینی و ترانه علیدوستی به ایفای نقش پرداخته‌اند،‌ در جشنواره کن، موفق به دریافت دو جایزه نخل طلای بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی و بهترین فیلمنامه برای اصغر فرهادی شد.
کد N1270151

وبگردی