آفتاب
نماینده مجلس:

اتمام راه آهن ارومیه و افزایش درآمد سرانه مطالبه آذربایجان غربی از رئیس جمهوری است

اتمام راه آهن ارومیه و افزایش درآمد سرانه مطالبه آذربایجان غربی از رئیس جمهوری است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و منتخب مجلس دهم گفت: اتمام راه آهن ارومیه به مراغه و افزایش درآمد سرانه آذربایجان غربی مطالبه مردم استان از سفر رئیس جمهوری است.

نادر قاضی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مطالبه مردم ارومیه و استان، انتظار می رود رئیس جمهوری در سفر استانی خود به آذربایجان غربی اعتبارات مربوط به راه‌آهن ارومیه را تامین کند تا این پروژه هر چه زودتر به پایان برسد.
وی ادامه داد: همچنین افزایش درآمد سرانه استان دیگر مطالبه مردم از رئیس جمهوری است چرا که آذربایجان غربی در حال حاضر در خصوص درآمد سرانه، استان سی و یکم کشور بوده و در ردیفی پائین تر از سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
این نماینده مجلس به پائین بودن شاخص های بهداشت و درمان در استان اشاره کرده و گفت: تعداد تختهای بیمارستانی و پزشکان متخصص مطابق با نیاز استان نیست و پائین تر از میانگین کشوری بوده و آذربایجان غربی در زمینه بهداشت و درمان در ردیف بیست و هشتم قرار دارد.
قاضی پور شاخص آموزش و پرورش استان را نیز از میانگین کشوری پائین عنوان کرد و افزود: تعداد فضاهای آموزشی منطبق با نیاز استان نبوده و در بخش آموزش و پرورش این استان از رتبه سی ام برخوردار است و به همین علت افزایش فضاهای آموزشی دیگر خواسته ما از دولت تدبیر و امید است.
نماینده مردم ارومیه درخانه ملت بیان کرد: بیکاری یکی از معضلات بزرگی است که آذربایجان غربی را رنج می دهد چنان که در زمینه اشتغال از رتبه بیست و نهم بهره مند هستیم.
وی ساماندهی راههای استان آذربایجان غربی را دیگر مطالبه مردم از دولت خوانده و گفت: چهار بانده کردن جاده های بین شهری نقده، اشنویه، ارومیه، سلماس و تبریز باید در اواویت قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در سروی ارومیه، راه اندازی قطار سریع السیر در ارومیه و همچنین تدریس مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاههای پیام نور و آزاد ارومیه را از جمله خواسته های مردم و نمایندگان مردم برشمرد.
این نماینده مجلس آموزش زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی را دیگر مطالبه مردم و نمایندگان از دولت یازدهم عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دهم و یازدهم خردادماه جاری میزبان رئیس جمهوری خواهد بود.
8135/1905
کد N1269910

وبگردی