آفتاب
در یکصد و هشتاد و هفتمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور

مفاد موافقتنامه دالان حمل‌و نقل بین المللی چابهار بررسی شد

مفاد موافقتنامه دالان حمل‌و نقل بین المللی چابهار بررسی شد

تهران- ایرنا- نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به بررسی مفاد موافقتنامه دالان حمل‌و نقل بین المللی چابهار، پیامدهای طرح مدیریت مصرف سوخت و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل اختصاص داشت.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، یکصد و هشتاد و هفتمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
در این نشست یادآوری شد مزیت های موافقتنامه جمهوری اسلامی ایران، هند و افغانستان که سوم خردادماه در تهران به امضای سران سه کشور رسید، فراهم سازی دسترسی هند به کشورهای آسیای میانه، کاهش مسافت و هزینه حمل‌ونقل بازرگانی به مقصد افغانستان و پویایی چابهار و محور ترانزیتی شرق ایران است.
در همین زمینه قرار شد اهداف، راهبردها و برنامه‌های توسعه محور ترانزیتی شرق کشور تنظیم و به‌هنگام‌سازی شود و راهکارهای افزایش میزان جذب، تخلیه و بارگیری کالاها در بندر چابهار در کمیسیون فرعی تدوین و به شورا ارایه شود.
همچنین اتصال راه‌آهن چابهار به شبکه ریلی کشور، در ردیف پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی قرار گرفت تا با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های مختلف، فاینانس، منابع عمومی و... در این زمینه تسریع شود.
در این نشست قرار شد با همکار بخش خصوصی و تشکل‌ها، پیامدهای تعدیل بهای سوخت در کارگروه آن تحلیل و گزارش آن برای ارایه به دولت تنظیم شود.
همچنین کلیات طرح مدیریت مصرف سوخت در بخش حمل ‌و نقل و شرح خدمات آن تایید و مقرر شد پس از جمع بندی نظر اعضا در کارگروه مربوط، نتیجه برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارایه شود.
گزارش نیمه نهایی پیشرفت پروژه برآورد درآمدها و هزینه‌های ترانزیتی از قلمرو ایران نیز در این نشست ارایه و مقرر شد پس از جمع‌بندی نظر اعضا در کارگروه روان‌سازی و توسعه ترانزیت، درباره آن تصمیم‌گیری شود.
اقتصام**9186**1961
کد N1269806

وبگردی