آفتاب
رئیس سازمان نوسازی وتجهیز مدارس کشور خبر داد:

فاصله یک‌سوم مدارس کشور با استانداردها/۶۶ درصد مدارس تخریبی هستند

فاصله یک‌سوم مدارس کشور با استانداردها/۶۶ درصد مدارس تخریبی هستند

سمنان-رئیس سازمان نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه عمده مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی مربوط به قبل از پیروزی انقلابند، گفت: یک‌سوم مدارس کشور با استانداردها فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی ظهر پنجشنبه در مراسم هجدمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان با اشاره به اینکه فعالیت مدارس بصورت دو نوبته غیرقانونی و غیراستاندارد است، افزود: باید با تلاش مسئولان مشکلات مدارس از جمله سیستم‌های گرمایشی برطرف و استانداردهای لازم و فضایی ایمن که حق دانش‌آموزان بوده برای آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه ١٠ درصد مدارس کشور دو نوبته هستند، افزود: هدف ما در راستای افزایش عدالت آموزشی و استاندارد کردن همه مراکز آموزشی است.

احداث بالغ بر ١٠ میلیون مترمربع فضاهای آموزشی خیرساز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه به طور متوسط پس از پیروزی انقلاب در کشور، روزانه هفت و درهر هفته  ۵۰ کلاس درس توسط مردم ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی بیش از ١٠٠ هزار کلاس درس از سوی افراد خیر ساخته شده که ۲.۵ میلیون دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

رئیسی، از احداث بالغ بر ١٠ میلیون مترمربع از فضاهای آموزشی کشور از سوی خیران خبرداد و افزود: آموزش و پرورش نیازمند کمک های مردم ایران و نهادهای غیردولتی است، تا بتواند در راستای ساخت مدارس کمک کنند.

وی اظهار کرد : یکی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید استانداردسازی تمام مدارس کشور است.

فعالیت مجمع خیرین در ٤٠٠ شهرستان کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به عملکرد خوب مجمع خیرین مدرسه ساز در کمک به آموزش و پرورش افزود: اکنون در ٤٠٠ شهرستان کشور مجمع خیرین وجود دارد.

رئیسی ضمن بیان اینکه این مجامع و تشکل ها از هیچ هزینه دولتی و استانی استفاده نمی کند و به مردم خدمت می کند و در این راه بسیار موفق بوده است، تصریح کرد: خداوند به افراد خیر توفیق بزرگی داده است که دیگر مردم از آن برخوردار نیستند.

وی بیان داشت : دولت نیز از افراد خیر حمایت و زمینه مشارکت خیران را فراهم می کند، زیرا هر زمان کار به مردم واگذار شده، مردم موفق عمل کرده اند.

در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان از ۲۱ خیر مدرسه ساز تقدیر شد.

استان سمنان حدود ۱۱۰ هزار دانش آموز و یک هزار واحد آموزشی دارد که از این میزان ۶۶ درصد مدارس تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی است.

کد N1269661

وبگردی