آفتاب
وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان:

طرح راه آهن ایران و آذربایجان موجب ارتقای سطح روابط کشورهای منطقه می شود

طرح راه آهن ایران و آذربایجان موجب ارتقای سطح روابط کشورهای منطقه می شود

قزوین-ایرنا- وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: احداث خط راه آهن ایران و آذربایجان موجب افزایش دوستی دو کشور و ارتقای سطح روابط میان کشورهای منطقه می شود.

به گزارش ایرنا شاهین مصطفی اف که برای بازدید از کریدور شمال به جنوب و خط آهن قزوین- رشت به همراه دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه به قزوین سفر کرده است، افزود: مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان به سرعت در حال توسعه می باشد و حضور بنده در شهر تاریخی قزوین موجب خرسندی است.
وی ادامه داد: در اجرای مواردی که در چارچوب کمیسیون مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به توافق رسیدیم بخوبی به پیش می رویم.
مصطفی اف ادامه داد: هدف اصلی سفر ما بازدید از اقدامات انجام شده در زمینه توافقات صورت گرفته است و در این فرصت مقدمات سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان فراهم می گردد.
وی با بیان اینکه در طی سفر الهام علی اف در مورد ساخت پل های راه آهن و کریدر شمال به جنوب سند همکاری امضا شد ادامه داد: ما تصمیم گرفته ایم تا آخر سال تمامی پل ها و باقیمانده خط راه آهن در آذربایجان را احداث کنیم.
مصطفی اف افزود: در چهارچوب این سفر می خواهیم از کارهای انجام شده در بخش قزوین، رشت و آذربایجان بازدید و ارزیابی به عمل آوریم.
وی افزود: به توصیه رئیس جمهوری آذربایجان این کشور برای ساخت راه آهن رشت - آستارا کمک خواهد کرد و ایران و آذربایجان با هم احداث این راه آهن را به پیش خواهند برد.
مصطفی اف ادامه داد: این طرح نه تنها برای آذربایجان و ایران بلکه برای همه کشورهای منطقه مفید است و مردم و دولت ایران و آذربایجان را به هم نزدیک تر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه محموله های ترانزیتی از هندوستان به ایران و آذربایجان از این مسیر عبور کرده و به کشورهای شمال می رود، ادامه داد: علاوه بر این از این راه استراتژیک می توان برای حمل مسافر نیز استفاده کرد.
مصطفی اف ادامه داد: تا زمان احداث پل های راه آهن کشور آذربایجان از کامیون های ایران به مقصد آستارا عوارضی دریافت نخواهد کرد و کامیون های ایرانی می توانند بارهای خود را در اولین ایستگاه در خاک آذربایجان بدون پرداخت عوارض تحویل دهند.
6101/ 6128
کد N1269629

وبگردی