آفتاب
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار می‌شود

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار می‌شود

در دیدار نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران و رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها با دبیران شورایاری ها و مدیران محلات ۱۷ گانه منطقه ۱۱، بر لزوم واگذار و انجام امور به مدیریت محله تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی طلایی نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در دیدار با شورایاران و مدیران محلات این منطقه ضمن تأکید بر اهمیت محله محوری و واگذاری امور مردم شهروندان و نیروهای محله ای ؛ احصاء نیازها و رفع دغدغه های فرهنگی، شناسایی استعداد ها و ظرفیت های محلی را برای ارتقای سبک زندگی در شهر تهران ضروری دانست.

دکتر طلایی با بیان این که بنا داریم فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار شود، گفت: فلسفه اصلی تشکیل مدیریت محله نیز بر همین اساس بوده است و با جدیت پیگیر رفع مشکلات و اصلاح آیین نامه ها و شیوه های اجرایی هستیم.

به گفته نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ؛سرای محله یک نهاد خود گردان ،غیر انتفاعی و غیر وابسته است که با کار داوطلبانه عام المنفعه توسط شهروندان محله ای اداره می شود.  اما فعالیت های فعلی با کار داوطلبانه در تعارض است و حجم فعالیت های هر خانه در سرای محلات بر اساس نیاز محله باید برنامه ریزی و با کمک افراد داوطلب محلی انجام شود.

طلایی تأکید کرد: اعتبار، وجاهت، شأنیت و آبروی ما در گرو این است که مدافع و پیگیر حقوق مردم باشیم. باید تلاش کنیم سیستم را پالایش کرده و آسیب ها را از آن دور کنیم تا این نهاد اجتماعی مقدس با ظرفیت مردم براساس منویات رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره)مبنی بر واگذاری کار مردم به خودشان فعالیت نماید.

رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها خاطر نشان کرد که با انجام اصلاحات مورد نیاز در ساختار ،وظایف ، شیوه نامه ها و آیین نامه ها موانع کارها برداشته می شود و برای تمام محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران یک سرای محله تشکیل خواهد شد تا به اقتضای نیازهای محله ای در حوزه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی و ... فعالیت کند.

او همچنین یادآور شد که برابر آیین نامه انتخابات شوراهای محلی اعضای شورا باید ترکیبی از نمایندگان محلات و اقشار و اصناف مختلف از جمله مسجد ،بسیج ، تشکل های فرهنگی ، آموزش و پرورش ، نخبگان ، بانوان ، جوانان و ... باشند تا به مدیریت یکپارچه محلی دست یابیم. چرا که فلسفه کار ما متفاوت با دیگر نهادهای محلی است و ما موضوع زندگی مردم را داریم و نقش مسجد و بسیج و ...تعریف شده است و با تلفیق این نقش ها مدیریت محله شکل می گیرد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ نیز در سخنانی ضمن اعلام خبر تهیه و تدوین سند توسعه محلات این منطقه که به رویت هیئت امنا و دبیر محله و اعضای هیئت رییسه رسیده است ؛ گفت: در بحث اجتماعی تلاش کردیم تمام امور مطابق با سیاست های مدیریت شهری به مردم واگذار و کار ها در مقیاس محله ای  انجام شود.

آبادیان افزود: از اول سال ؛محلات ما با رویکرد موضوعات اجتماعی فعالیت خوبی داشته اند که بستر آن فراهم شده است و تقویم مناسبتی محلات نیز تهیه شده که بر اساس شیوه نامه ها و بخشنامه ها در حال اجراست.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ ، در حوزه اجتماعی بستر فعالیت از لحاظ سخت افزار  فراهم شده و از این پس محتوایی تر عمل می کنیم.

اوهمچنین از تشکیل کارگاه سبک زندگی در آینده نزدیک خبر داد که با استفاده از افراد مجرب و با حضور شورایاران و مدیران محلات برگزار خواهد شد .

این نشست با طرح موضوعات ، مشکلات و نیازهای محله ای از سوی دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه ۱۱ به پایان رسید و پس از آن از سرای محله سلامت بازدید به عمل آمد و در ادامه با حضور در مسجد باغستانی و دیدار با شهروندان نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

کد N1269389

وبگردی