آفتاب

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی: ایجاد 800 پایگاه جدید اورژانس در کشور

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی: ایجاد 800 پایگاه جدید اورژانس در کشور

یزد - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، از راه اندازی 800 پایگاه جدید اورژانس در کشور خبر داد و گفت: برای ایجاد این تعداد پایگاه نیازمند جذب نیرو هستیم.

امین صابری نیا روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در یزد افزود: مرکز فوریتهای پزشکی در مجموع با کمبود 12 هزار نیرو روبرو است و هم اکنون 14 هزار نیروی عملیاتی و چهار هزار نیروی ستادی در این مرکز فعالیت می کنند.
وی همچنین از راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس روستایی در کشور خبر داد و گفت: در مرحله نخست این طرح 50 پایگاه در روستاهای کشور ایجاد می شود که سهم یزد از این تعداد دو پایگاه خواهد بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خاطر نشان کرد: امیدواریم طی دو سال آینده 80 درصد مردم ساکن در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت، روستاها و عشایر کشور نیز از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: بر اساس استانداردها، اورژانس باید طی 15 دقیقه از وقوع حادثه در محل حاضر باشد که این رقم در بسیاری از نقاط کشور کمتر از این زمان است.
صابری نیا با بیان اینکه همجنین برای کاهش زمان حضور اورژانس در محل حادثه راه‌اندازی موتور آمبولانس ایجاد شده است افزود: در شهرهای پرترافیک برای اینکه حادثه‌ دیده تا رسیدن آمبولانس به سرعت از خدمات حیاتی و اورژانسی بهره‌مند شود این موتورها فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: نوسازی ناوگان اورژانس کشور از اولویتهای این مرکز بوده و آمبولانس‌های بنز 2016 در حال جایگزینی با آمبولانس‌های قدیمی و فرسوده است.
این مسئول همچنین از راه‌اندازی اورژانس هوایی در استان یزد خبر داد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با دو سازمان زیرساخت بالگرد امیدواریم دو سه ماه آینده اورژانس هوایی استان یزد با توجه به موقعیت ویژه این استان به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: اکنون دو هزار و 182 اورژانس زمینی ، 20 اورژانس هوایی و دو پایگاه دریایی در کشور فعالیت می کنند.
اجلاس معاونان درمان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به مدت دو روز در سالن همایش های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می شود.
هدف از برگزاری این اجلاس ارزیابی نظارت بر اقدام حرفه ای پزشکی و ارائه راهکارهای مورد نیاز در این زمینه اعلام شده که در آن پیرامون نظارت بر امور درمان، رسیدگی به تخلفات پزشکی و بهبود کیفیت نظارت در 6 پنل تخصصی بحث و تبادل نظر می شود.
8068/2088/1772
کد N1268614

وبگردی