آفتاب

ارائه 58 ایده برتر در اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی

ارائه 58 ایده برتر در اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی

تهران- ایرنا- لباس ورزشی هوشمند، کنترل از راه دور علائم حرکتی و آمادگی جسمانی ورزشکار با قابلیت تشخیص و حفاظت و درمان و دستگاه بدنسازی همه کاره ایزومتریک، از 58 ایده برتر در زمینه تجهیزات ورزشی هستند که امروز -چهارشنبه- در اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی ارائه شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، کیف کوله هوشمند کوهنوردی، تولید پنجه های مصنوعی کربنی برای راه رفتن و دویدن معلولین، ربات هوشمند توانبخشی اندام تحتانی، طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ضربان قلب، شتاب، سرعت، تعداد گام و مسافت طی شده ورزشکاران و طراحی تعاملی سیستم پرتابل شبیه ساز قایقرانی، از دیگر ایده هایی هستند که در این ایده بازار یک روزه ارائه شدند.
دکتر رضا قره خانلو رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در مراسم گشایش اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر، هدف از این رویداد را جمع آوری ایده های علمی و عملی حوزه های فناوری و تجهیزات ورزشی، هم اندیشی و تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه ای و کاربردی و همچنین توسعه ملی و بین المللی و ارتقاء سطح فناوری ها و تجهیزات ورزشی عنوان کرد.
وی از جمله محورهای این رویداد به مهندسی بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزشی، مهندسی پزشکی، تجهیزات توانبخشی ورزشی، نرم افزار های ورزشی ، ابزارهای تمرینی و کمک تمرینی رشته های ورزشی اشاره کرد.
قره خانلو برگزاری اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی را به عنوان یک حرکت آغازین قلمداد و ابراز امیدواری کرد که این سیاست روند مستمر پیدا کند.
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی همچنین هدف از برگزاری این ایده بازار را شناسایی پژوهشگران و ارتباط پیدا کردن آنها با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی عنوان و ابراز امیدواری کرد که این ارتباط بعد از این ایده بازار همچنان حفظ شود.
قره خانلو خاطرنشان کرد که پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برای برگزاری این ایده بازار از حمایت های وزارت علوم، وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار است.
دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: بسیار نیازمندیم که میان مراکز علمی و ورزشی ارتباط و تعامل جدی تری برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: در وزارت ورزش و جوانان از اولین کارهای صورت گرفته در این زمینه، تشکیل کارگروه مهندسی ورزش بود تا این ظرفیت ها بتوانند در کنار هم قرار گیرند.
احمدی با تاکید بر لزوم ارتباط میان فناوری و ورزش گفت: برای این منظور آزمایشگاه استاندارد تجهیزات و امکانات ورزشی را افتتاح کردیم که فعالیت خود را در مجموعه ورزشگاه آزادی آغاز کرده است.
وی هدف از برگزاری اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی را شناسایی و حمایت از مخترعین و فناوران حوزه ورزشی با کمک سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: امیدوار است این ایده بازار به اشتغال زایی و کارآفرینی منجر شود.
معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عنوان سال 95 که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، گفت: برگزاری این ایده بازار یک حرکت اقتصادی است که امیدواریم گسترش یابد.
علمی**2038**2017
کد N1268416

وبگردی