آفتاب

برای جذابیت آثار سینمایی باید به جلوه‌های بصری توجه بیشتری شود

برای جذابیت آثار سینمایی باید به جلوه‌های بصری توجه بیشتری شود

در ادامه نشستهای معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با انجمن‌های صنفی خانه سینما؛ نشست هم اندیشی با هیأت مدیره انجمن جلوه های بصری در روز دوشنبه سوم خرداد ماه در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای نشست حیدری خلیلی با تبریک اعیاد شعبان المعظم ، روز سوم خرداد و موفقیت سینمای ایران درکسب دو جایزه بهترین فیلم­نامه و بهترین بازیگر مرد توسط اصغر فرهادی و شهاب حسینی از جشنواره کن ؛ بر ضرورت مشارکت صنوف و فعالان عرصه­‌های مختلف سینمایی در سیاستگذاری وبرنامه‌ریزی­های سینمایی تأکید کردند.

 معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در ادامه در خصوص سیاستگذاری در حیطه­ های تخصصی و فنی و برنامه‌­های سازمان سینمایی در حوزه زیرساختار وفناوری­های سینمایی و فعالیت­های صنفی نکاتی را مطرح کردند.

وی اعلام طرح­ها ، نظرات و پیشنهاداتی که بتواند به ارتقای کیفیت خدمات سینمایی از حیث اجرایی، آموزشی و پژوهشی کمک کند را از سوی انجمن و فعالان این عرصه خواستار شدند .

در ادامه شرکت­ کنندگان در این نشست بر ایجاد تعامل و همکاری بیشتر، ارائه تعریفی روشن از جلوه‌­های بصری برای فعالان سینما ، ضرورت توجه خاص به بخش خلاقه در سینمای ایران، تشویق به استفاده از قابلیت­های بالقوه و بالفعل داخلی این تخصص در راستای ارتقای جذابیت بصری فیلم­های سینمایی، ایجاد امنیت شغلی برای متخصصین و هنرمندان داخلی این رشته و لزوم تغییر در ساختار و شیوه­ های تولید، همچنین ارزیابی و برقراری استانداردهای فنی مورد نیاز بخش­های تولید و نمایش تأکید کردند .

در این نشست  رمضانعلی حیدری خلیلی ، محمد حسین فرج، دکتر امیررضا معتمدی، امیر سحرخیز، فرید فصیحی، و علی تصدیقی حضور داشتند.  

58245

کد N1268365

وبگردی