آفتاب
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

جاده ترانزیتی شاهرود- آزادشهر- گنبدکاووس- مرزاینچه برون تعریض می شود

جاده ترانزیتی شاهرود- آزادشهر- گنبدکاووس- مرزاینچه برون تعریض می شود

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تعریض جاده ترانزیتی شاهرود - آزادشهر - گنبدکاووس - مرز اینچه برون خبر داد و گفت: اجرای این طرح زیربنایی به عنوان بخشی از کریدور شمال - جنوب و در قالب برنامه زمانی بلندمدت و درچند نقطه به صورت همزمان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم مبارک قدم روز چهارشنبه درجلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و مسکن گنبدکاووس، اظهار داشت: تعریض این جاده ترانزیتی از راهبردهای مهم وزارت راه و شهرسازی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای است.
وی، طول جاده ترانزیتی شاهرود - آزادشهر - گنبدکاووس - اینچه برون را حدود 250 کیلومتر اعلام کرد و گفت: هم اکنون بخش هایی از این محور درحوزه شاهرود، آزادشهر و گنبدکاووس و در سال های گذشته تعریض شده است.
مبارک قدم بابیان اینکه این محور ترانزیتی درحوزه شهرستان گنبدکاووس و در قالب کنارگذر از مسیر موسوم به جاده نفت عبور می کند، اضافه کرد: درسفر هفته گذشته محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به گلستان، موافقت ایشان را برای اخذ ردیف بودجه از کمیسیون ماده 215 برای جاده نفت گرفتیم.
وی تصریح کرد: باتوجه به وجود گمرک اینچه برون، احداث خطوط ریلی، بندر خشک و منطقه اقتصادی ویژه در منطقه مرزی اینچه برون، بهره برداری از جاده ترانزیتی شاهرود - آزادشهر - گنبدکاووس - مرز اینچه برون می تواند در توسعه اقتصادی منطقه بسیار موثر باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین برلزوم رفع مسائل و مشکلات حوزه راه و مسکن گنبدکاووس از جمله پیگیری و مساعدت برای تسریع در احداث کمربندی شرق این شهر، لکه گیری و آسفالت برخی محورهای روستایی، واگذاری اراضی با کاربری فضای سبز و تاسیسات و تجهیزات شهری واقع در کوی بهارستان به شهرداری و رفع مشکلات باقی مانده برخی معابر و هدایت آب های سطحی دراین منطقه مسکونی و رفع مسائل و مشکلات سایت های مسکن مهر تاکید کرد.
مبارک قدم با اشاره به اقدامات انجام شده درسال 94 و دو ماهه سال 95 درحوزه راه های اصلی، فرعی و روستایی گنبدکاووس، گفت: روکش آسفالت 30 کیلومتر راه روستایی، 18 کیلومتر راه اصلی و لگه گیری 16 کیلومتر راه اصلی و روستایی، احداث یک دهنه پل 12 متری و نیز تعمیر، مرمت یا تعریض 10 دهنه پل دیگر در راه های روستایی، ایمن سازی 21 نقطه پرحادثه و خط کشی 100 کیلومتر راه روستایی و 148 کیلومتر راه اصلی و فرعی از مهمترین این اقدامات بوده است.
به گفته وی، درحال حاضر از مجموع 600 کیلومتر راه روستایی گنبدکاووس حدود 70 درصد آن آسفالت می باشد که از میانگین استانی بالاتر است و آسفالت 70 کیلومتر دیگر از راه های روستایی این شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.
دراین جلسه که معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس و معاونین مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز حضور داشتند، بر ضرورت مساعدت راه و شهرسازی برای روکش آسفالت حدفاصل پل آخوند نوریزاد تا میدان مقابل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و نیز روکش آسفالت از میدان بسیج تا شعاع تقریبی 400 متر در ورودی شهر گنبدکاووس ازسمت مینودشت و آسفالت قسمت جنوبی سایت مسکن مهر تقی آباد تاکید شد.
گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت گلستان درشرق این استان واقع است.
/3039/1860
کد N1267898

وبگردی