آفتاب

ژنراتور یونیزان برای ترمیم زخم های دیابتی رونمایی شد

ژنراتور یونیزان برای ترمیم زخم های دیابتی رونمایی شد

تهران- ایرنا- 'ژنراتور یونیزان برای ترمیم زخم های دیابتی' همزمان با چهارمین دوره از جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، دانشجوی این واحد دانشگاهی در مورد طرح خود گفت: سلامت در حوزه پوست، امروزه یکی از مهمترین دغدغه های بشر است و ضایعات پوستی به عنوان یکی از بزرگترین معضلات پیش روی بشر سالها ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است از این رو سالیانه تعداد زیادی از مقالات در حوزه پزشکی به تشخیص و درمان انواع زخم ها و ضایعات پوستی اختصاص می یابد.
'سارا فتح اله' افزود: با توجه به معایب درمان های فعلی مانند صدمه بافت های سالم، طولانی بودن دوره درمان زخم که منجر به بالا رفتن هزینه ها و عفونت های شدید و حتی مرگ می شود، با همکاری 'شهریار میرپور' بر آن شدیم که سیستمی با نام ژنراتور یونیزان را طراحی و اختراع کنیم تا بتواند مشکلات و معایب درمان های فعلی را کاهش دهد و دقت و شرایطی را فراهم آورد که هرگز در درمان و جراحی لیزری یا روش های دیگر به دست نمی آید.
وی با بیان اینکه استفاده از این سیستم بدون ایجاد التهاب و قابل استفاده برای درمان سطوح نامنظم نیز است، ادامه داد: این دستگاه شامل سه بخش منبع تغذیه، سیستم گازی و دستگاه ژنراتور پلاسما است.
فتح اله گفت: در پلاسما وجود سه عامل مهم شامل ایجاد رادیکال های آزاد و یون های واکنش پذیر، تابش امواج ماورای بنفش و برخورد ذرات پرانرژی به سطح، سبب خاصیت آنتی باکتریال و ضدعفونی کنندگی و ترمیم زخم می شود.
وی افزود: این پلاسما در فضای باز تولید می شود و می تواند به طور مستقیم به ماده مورد نظر تابش شود و هیچگونه محدودیت در اندازه و ابعاد ماده مورد تابش وجود ندارد به همین دلیل می توان از آن در حوزه پزشکی برای درمان های مستقیم از جمله درمان های پوستی شامل ترمیم بافت ها و زخم ها و درمان بیماری های پوستی، درمان تومورها، چشم پزشکی، کاربردهای زیست شناسی و ایجاد برش بدون خونریزی با دقت بالا روی پوست استفاده کرد.
چهارمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات از روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های این دانشگاه گشایش یافت و تا جمعه هفتم خردادماه ادامه خواهد داشت.
علمی**1055**1834
کد N1267470

وبگردی