آفتاب
منتخب مردم قم در مجلس:

تکیه بر اصول و ارزش های انقلابی باعث پیشرفت و ترقی می شود

تکیه بر اصول و ارزش های انقلابی باعث پیشرفت و ترقی می شود

قم ـ ایرنا ـ منتخب مردم قم دردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تصور می کنند پایبندی به اصول و ارزش های انقلابی باعث عقب ماندگی می شود، اما این یک فریب جدی و اساسی است، تکیه بر ارزش های اسلامی پیشرفت و ترقی را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مدرسه فیضیه قم افزود: ما شاهدیم در عرصه هایی که نقطه ثقل تحریم های دشمنان بوده همچون توانمندی هسته ای و موشکی، با تکیه بر روحیه انقلابی و جهادی به چه پیشرفت ها و قدرت بازدارندگی دست یافته ایم که دشمنان فقط می توانند ما را تهدید به حمله نظامی کنند، اما جرات دست بردن به ماشه را ندارند.
وی با اشاره به عظمت باطنی آزادسازی خرمشهر و ایمان و توکل بی نظیر رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: پیروزی حقیقی در انجام تکلیفی است که پروردگار متعال برعهده ما گذاشته است و باید در هر مقطعی بدانیم خداوند چه انتظاری از ما داشته و به طور حتم رمز موفقیت در هرجایی که باشیم، عبودیت و بندگی است.
دبیر کنگره شهدای روحانی در ادامه افزود: اگر پیروزی در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بر اساس باورها و اعتقادات دینی و مذهبی و نقش آفرینی شهدا و رهبری شکل گرفته است، به طور حتم تا زمانی که پایبندی به اعتقادات و آرمان ها در جامعه باشد، انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند و امروز هم در بعد سیاسی و اداره جامعه باید همین اصل استوار باشد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره خطر نفوذ دشمنان، خاطرنشان کرد: اگر امروز تفکر مقاومت و ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان شکل نگیرد، آنها در تمامی سطوح به نظام اسلامی نفوذ پیدا کرده و روحیه سکولاریسم در جامعه حکمفرما شده و اسلام و انقلاب از میان می رود.
ذوالنوری؛ عدم سیاست زدگی، اتصال به ولایت فقیه و روحیه بسیجی را سه عامل مهم در پیشرفت و ترقی در حوزه های مورد تحریم دشمنان عنوان کرد و افزود: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، امروز حوزه های علمیه باید جوشش و معرفت انقلابی را در میان مسئولان ترویج کرده و آثار و برکات نظام اسلامی را برای مردم و مسئولان بازگو کنند.
وی همچنین گفت: امروز طلبه ها و روحانیان باید انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسند و به ماهیت دینی انقلاب و جامعیت اسلام ناب ایمان راسخ داشته باشند و آموزه های دینی را به صورت کاربردی در اختیار جامعه قرار داده که این نیازمند تغییر در متون و ساختار درسی حوزه های علمیه است.
وی در پایان در پاسخ به پرسشی پیرامون پیش بینی نسبت به رییس و هیات رییسه مجلس گفت: در انتخابات سه جریان اصلاح طلبی، اصولگرایی و مستقلین در مجلس حضور پیدا کرده اند و نتیجه انتخاب رییس و هیات رییسه پس از مذاکرات، در پای صندوق رای نمایندگان مشخص می شود و به طور حتم هیچ کس بدون جلب آرای مستقلین رای نصف به علاوه یک را ندارد.
8146 / 1175/
کد N1267289

وبگردی