آفتاب

طرح دولت همراه بخش بزرگی از هزینه های جاری دولت را کاهش می دهد

طرح دولت همراه بخش بزرگی از هزینه های جاری دولت را کاهش می دهد

سمنان-ایرنا- رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری گفت: اجرای طرح دولت همراه در کشور علاوه بر فراهم کردن زمینه ریشه کنی فساد اداری، بخش قابل توجهی از هزینه های جاری دولت را کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، عطاالله ملکی تبار شامگاه روز سه شنبه در آیین افتتاح سه طرح دولت همراه در استان سمنان در سالن همایش های یادگار امام افزود : فناوری اطلاعات در کشور نسبت به دستگاه های اجرایی دیگر از پیشرفت قابل ملاحظه برخوردار است و گام های اساسی برای ورود به عصر جدید مجازی در چند سال آینده به لطف خداوند عملیاتی خواهد شد.
وی اظهار داشت : هدف از پیشرفت فناوری دولت همراه و رونق عملیات الکترونیکی در کشور افزایش رفاه مردم و کاهش هزینه های جاری دولت است.
ملکی تبار ادامه داد : دسترسی آسان به اطلاعات فردی و سازمانی و همچنین تبادل اطلاعات بین دستگاه های مختلف دولتی، فساد ادرای در دستگاه های اجرایی را به شدت کاهش خواهد داد.
وی اضافه کرد: ایجاد تشکیلاتی متصل و یکپارچه در یک بسته دولت همراه فراهم خواهد شد و دولت الکترونیک در افزایش مدیریت شهری و انرژی و محیط زیست نقش اساسی می تواند ایفا کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت همراه در رونق کسب وکار در جامعه نقش آفرینی خواهد کرد و به کاربر این امکان را می دهد از طریق اینترنت به سرعت مکان های زیارتی ،تفریحی را شناسایی کند.
ملکی تبار برقراری نظم اجتمانی را از جمله اهداف دولت برشمرد و بیان داشت : دولت الکترونیک می تواند با مدیریت توفقگاه ها و شناسایی مکان های خالی برای پارک خودرو، از ترافیک های درون شهر بکاهد.
وی خاطرنشان کرد : سامانه شبکه دولت با همکاری همه سازمان های دولتی می تواند در کمترین زمان ممکن مکاتبات الکترونیکی برقرار کند و سامانه ارتباطات مردمی و سامانه اموال دستگاه اجرایی روند کار در نهاد های دولتی را راحت تر خواهد کرد.
در این جلسه اعلام شد که تمامی مراحل عملیات دولت الکترونیک در استان سمنان تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.
براساس آمار رسمی این طرح تاکنون در استان های البرز و زنجان اجرایی شده است.
/6026/3217
کد N1266851

وبگردی