آفتاب

عفونت زخم های جراحی از شایع ترین علل عفونت های بیمارستانی

عفونت زخم های جراحی از شایع ترین علل عفونت های بیمارستانی

تهران-ایرنا-دبیرعلمی همایش پیشگیری و کنترل عفونت های زخم جراحی با اشاره به اینکه عفونت زخم های جراحی از شایع ترین علل عفونت های بیمارستانی است، گفت:ضدعفونی دقیق وسایل جراحی، پوست بیمار ودست پزشک، توجه به بیماری ها ازجمله دیابت و کنترل عفونت فعال در بیمار از جمله عواملی است که در جلوگیری از عفونت زخم های جراحی موثر است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر آذر حدادی فر روز سه شنبه در این همایش با اشاره به اینکه باید از ورود غیرضروری افراد به اتاق عمل جراحی جلوگیری کرد، گفت: رعایت اصول بهداشتی در اتاق عمل از دیگر عواملی است که می تواند از ایجاد عفونت زخم جراحی جلوگیری کند.
وی آموزش راه های پیشگیری به پزشکان و پرستاران را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد و اظهار کرد: با پیشگیری به موقع و صحیح می توان میزان عفونت ها را کاهش داد.
دبیر علمی همایش پیشگیری و کنترل عفونت های زخم جراحی به اهمیت راه های پیشگیری از عفونت های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: با کاهش عفونت های بیمارستانی می توان شاهد کاهش مرگ و میر، زمان بستری و هزینه های درمانی بود.
چهارمین همایش از سلسله همایش های پیشگیری و کنترل عفونت های مرتبط با مراقبت های پزشکی و مقاومت میکربی با عنوان 'پیشگیری و کنترل عفونت زخم جراحی' توسط گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران امروز (سه شنبه) در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار شد.
علمی ** 1201 **1440
کد N1266365

وبگردی