آفتاب

دبیر از انحراف شهرداری تهران در اجرای برنامه پنج ساله دوم توسعه خبر داد

دبیر از انحراف شهرداری تهران در اجرای برنامه پنج ساله دوم توسعه خبر داد

تهران - ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انحراف شهرداری تهران در روند اجرای برنامه پنج ساله دوم توسعه شهری گفت: بررسی ها نشان می دهد شهرداری تهران بدون توجه به برنامه پنج ساله دوم در مسیر خود حرکت کرده و این برنامه تاثیر زیادی در روند فعالیت شهرداری نداشته است.

به گزارش ایرنا، علیرضا دبیر روز سه شنبه در دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص روند اجرای برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران اظهار کرد: این واقعیت را باید قبول کنیم که شورا و شهرداری تهران پیگیر برنامه پنج ساله نیستند.
وی گفت: برنامه پنج ساله حتما ایراد دارد و هدف از پایش برنامه این بوده که ایرادات را بگیرد اما متاسفانه این مهم در روند پایش و اجرای برنامه نیز محقق نشده است.
دبیر در خصوص انحرافات شهرداری تهران نسبت به پیش بینی برنامه پنج ساله دوم توسعه خاطر نشان کرد: شهرداری تهران در حوزه مدیریت اجتماعی و فرهنگی 36 درصد، حوزه مدیریت و حمل و نقل ترافیک 28 درصد، حوزه مدیریت خدمات شهری 23 درصد، حوزه ماموریتی شهرسازی و معماری30 درصد و حوزه ماموریتی مدیریت و هوشمندسازی 15 درصد انحراف دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری درخصوص پرداخت حقوق ها نیز با مشکلاتی مواجه بوده گفت: براساس بررسی های انجام شده حقوق کارکنان حوزه مدیریت بحران از محل بودجه های عمرانی پرداخت می ‌شده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص گزارش‌های شهرداری تهران در خصوص نحوه اجرای برنامه توسعه گفت: اولین گزارش عملکرد شهرداری برای سال اول اجرای برنامه پنج ساله در سال 94(همزمان با تقدیم لایحه بودجه) به شورا ارائه شد که بعلت نقص در کیفیت گزارش و عدم ارائه دقیق عملکردها مورد بررسی قرار نگرفت.
وی گفت: دومین گزارش عملکرد دبیرخانه پایش شهرداری تهران نیز تا سال دوم همزمان با تقدیم لایحه بودجه 1395به شورا ارائه شد و کمیته پایش شورا نیز مطابق تقسیم بندی نظام نامه پایش شورا از کمیسیون ها درخواست کرد که ارزیابی خود را قبل از تصویب بودجه در خصوص این گزار ارائه کنند.
دبیر در خصوص عمده مسائل و چالش هایی که موجب تاخیر در اجرای برنامه‌ها شده اظهار کرد: توجه نکردن به اولویت ها و جهت گیری راهبردی برنامه در اجرای بودجه سنواتی نشان می دهد شهرداری تهران در حقیقت بدون توجه به این برنامه مسیر خود را طی کرده و ریل گذاری برنامه تاثیر زیادی در این خصوص نداشته است.
وی افزود: نبود نظام آماری قابل اعتماد، نبود تکمیل اهداف کمی برای شاخص های اهداف عملیاتی برنامه برای حوزه های فرهنگی و اجتماعی و تدوین نکردن آئین نامه های اجرایی برنامه از دیگر مشکلات شناسایی شده در اجرای برنامه است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم طبق برنامه حرکت کنیم و این مشکلات در بودجه و برنامه ریزی ها پیش نیاید باید معاونت برنامه ریزی به سازمان تبدیل شود.
برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر تهران سال 1392 در شورای شهر تصویب و برای اجرا به شهرداری پایتخت ابلاغ شده است.
تهران/7244/1109//1348
کد N1266243

وبگردی