آفتاب
استاندار سمنان در گفتگو با مهر:

توجه به تولیدات دانش‌بنیان لازمه کاهش فاصله با کشورهای صنعتی است

توجه به تولیدات دانش‌بنیان لازمه کاهش فاصله با کشورهای صنعتی است

شاهرود - استاندار سمنان بر ضرورت بازاریابی برای کالاهای ایرانی تاکید کرد و گفت: تنها راهی که می‌تواند فاصله ما با دیگر کشورهای صنعتی را کم کند توجه به تولیدات و کالاهای دانش‌بنیان است.

محمدرضا خباز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به بازدید دو ماه قبل خود از شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، افزود: خرسندیم که امروز پس از این مدت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این شرکت‌ها مشاهده می‌شود.

وی به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از کارهای بسیار مهمی که می‌تواند فاصله‌ ما با جهان صنعتی را کم کند، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مقام عالی دولت در استان سمنان خاطرنشان کرد: تقریبا کسی نیست که نداند ما از نظر صنعتی با دنیا فاصله‌ زیادی داریم و تنها راهی که می‌تواند این فاصله را پر کند توجه به تولیدات و کالاهای دانش‌بنیان است.

خباز یکی از بحث‌های مهم در اقتصاد مقاومتی را تولیدات دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: اگر شرکت‌ها مجوز دانش‌بنیان را دریافت کرده باشند، در بخش تسهیلات مشکل خاصی نخواهند داشت اما مشکل عمده‌ شرکت‌هایی که امروز از آن‌ها بازدید کردیم بحث بازاریابی بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی اعلام شده که اگر کالایی در داخل کشور تولید می‌شود، شرکت‌های دولتی حق خرید کالای مشابه خارجی را ندارند.

کد N1264594

وبگردی