آفتاب
رییس فدراسیون بوکس:

دوره نوجوانی و جوانی بهترین فرصت برای فراگیری رشته بوکس است

دوره نوجوانی و جوانی بهترین فرصت برای فراگیری رشته بوکس است

بیرجند - ایرنا - رییس فدراسیون بوکس ایران گفت: بهترین زمان برای فراگیری این رشته ورزشی دوره نوجوانی و جوانی آنهم در زمان تحصیل در مقطع دبیرستان است.

احمد ناطق نوری روز دوشنبه همزمان با برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات بوکس خراسان جنوبی در بیرجند افزود: آموزش بوکس، منع شرعی و قانونی ندارد، وزارت آموزش و پرورش، دوره آموزشی این رشته را در مدرسه راه اندازی کند، فدراسیون آماده هر نوع همکاری در این خصوص است.
وی اظهار کرد: در گذشته برخی افراد رشته بوکس را حرام اعلام می کردند، این اشتباه بود، در دیدارهای متعددی که با مراجع عظام تقلید در قم داشتم، بسیاری از آنها این ورزش را تایید کرده اند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری هم در پاسخ به پرسشی در این خصوص، انجام این ورزش را به شرط اینکه خطر متنابهی نداشته باشد، بلامانع اعلام فرمودند.
وی اضافه کرد: رشته بوکس مظلوم واقع شده است، درگذشته بهترین قهرمانان بوکس در ایران پرورش می یافتند، امروز هم با اتحاد و همدلی می توان این ورزش را به جایگاه واقعی خود رساند.
رییس فدراسیون بوکس بیان کرد: در مدت 27 سالی که مسئولیت فدراسیون را بر عهده دارد، ریالی از وزارت ورزش و جوانان و ... دریافت نکرده است ، اما آبروی خود را برای رشد این حرفه هزینه کرد.
ناطق نوری افزود: هرچه بیشتر به ورزش توجه شود، فساد از جامعه دور می شود، تنها راه اصلاح جامعه توجه به ورزش و جوانان است.
وی اظهار کرد: این کشور با خون شهدا پابرجاست، آنها با شجاعت در مقابل دشمن ایستادند و این تکلیف ما را سنگین تر می کند، باید تا جایی که می توانیم برای عمران و آبادانی کشور تلاش کنیم.
وی ادامه داد: جوانان ما در هشت سال جنگ تحمیلی با غیرت خود نشان دادند که به هیچ کس اجازه دست درازی به کشور را نمی دهند.
با برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیات بوکس خراسان جنوبی، سیدحسین قطبانی با کسب حداکثر آرا به این سمت انتخاب شد.
خراسان جنوبی حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون 150 بوکسور در این رشته فعالیت دارند.
2047/7559/
کد N1264382

وبگردی