آفتاب

خاطر بازی اصفهانی ها در حاشیه جشنواره روح الله

خاطر بازی اصفهانی ها در حاشیه جشنواره روح الله

هم‌زمان با برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه روح الله در شهراصفهان، با نمایش فیلم تاریخی «ایران سرزمین خورشید»، تصاویری برای اولین بار از گذشته تاریخی اصفهان پیش روی مردم این شهر قرار داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ایران سرزمین خورشید» ساخته دو فیلم ساز روسی با نام‌های «ولادیمیر اروفیف» و «آناتولی گولوونیا» است. این فیلم 41 دقیقه در سفر سال 1928 گروهی از هنرمندان اتحاد جماهیر شوروری به ایران ساخته شد و به واسطه تصاویر جذاب و متفاوتی که از ایران در آن برهه تاریخی به تصویر کشیده، اهمیتی فراوان در تاریخ دو کشور دارد. بخش اعظمی از این فیلم (حدود 18 دقیقه) به شهر اصفهان اختصاص دارد.

بناهای تاریخی شهر اصفهان از جمله کاخ‌های عالی قاپو و چهل ستون، مسجد (شاه) امام، بازار اصفهان، صنایع دستی اصفهان، صنعتگران اصفهانی و نیز «کارخانه وطن» که اولین موسسه ریسندگی و بافندگی اصفهان، از بخش‌های جذاب این مستند است.
اولین بار این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و حالا مسئولان جشنواره روح الله این فیلم را در حاشیه برگزاری این رویداد برای مردم اصفهان نمایش می‌دهند.

نخستین جشنواره فیلم روح الله به دبیری محمد آفریده توسط معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از سوم تا پنجم خرداد ماه برگزار می‌شود. شبکه مستند، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه اعتماد، بنیاد سینمایی فارابی، و بیمه دانا، بیمه آسیا و عروج فیلم در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

۵۷۲۴۵

کد N1264268

وبگردی