آفتاب

20 هزار ورزشکاردر رشته تنیس روی میز فعالیت می کنند

20 هزار ورزشکاردر رشته تنیس روی میز فعالیت می کنند

بوشهر- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: شمار ورزشکاران سازمان یافته این فدراسیون در کشور 20 هزار نفر است که از این شمار 13 هزار نفر آقایان و مابقی بانوان هستند.

مهرداد علی قارداشی روز دوشنبه در گفت و با ایرنا در بوشهر افزود: فدراسیون تنیس روی میز امسال برای نخستین بار موفق شد از چهار سهمیه ممکن، سه سهمیه المپیک 2016 برزیل را کسب کند.
وی بیان کرد: این آمار در دوره های گذشته بطور معمول یک یا دو سهمیه بود که امسال با تدابیر پیش بینی شده به سه ورزشکار افزایش یافت.
قارداشی گفت: نوشاد و نیما عالمیان در بخش آقایان و ندا شهسواری در بخش بانوان سه تنیس باز ایرانی راه یافته به مسابقات المپیک ریو 2016 برزیل هستند.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز یادآور شد: در صورت فراهم شدن شرایط لازم این ورزشکاران هفته آینده چهار دیدار تدارکاتی را در شرق آسیا دارند و با هدف برگزاری اردوی تمرینی مشترک به کشور چین اعزام می شوند.
قارداشی بیان کرد: ورزشکاران کشورمان پس از چین نیز به ژاپن، کره جنوبی و شمالی برای برگزاری مسابقات آزاد بین المللی جهان سفر می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر برای کمک به هیات تنیس روی میز بیان کرد: برگزاری مسابقه های بین المللی تنیس روی میز در بوشهر از پیشنهادهای مطرح شده برای حمایت از ورزش تنیس روی میز است.
قارداشی ادامه داد: بر این اساس در قالب کارگروهی تخصصی در فدراسیون باید تمامی جوانب برگزاری مسابقه های بین المللی لحاظ و زمینه لازم برای برگزاری مسابقه های بین المللی با حضور ورزشکاران رده سنی پایه کشورهای همسایه در بوشهر فراهم شود.
وی در ارتباط با برنامه های حمایتی فدراسیون برای کمک هیاتهای استانی تنیس روی میز بیان کرد: علاوه بر حمایت از برگزاری دوره های آموزشی حمایت برای میزبانی مسابقه های کشوری از هیاتهای استانی تنیس روی میز در دستور کار قرار دارد.
قارداشی یادآور شد: استان بوشهر در زمینه آموزش ورزش تنیس روی عملکرد خوبی داشته و سعی داریم با حمایت لازم زمینه حضور فعال تنیس بازان بزرگسال این استان در مسابقه های کشوری را فراهم کنیم.
7212/6043 / 1539
کد N1264056

وبگردی