آفتاب

گرسنگی و قحطی در کمین میلیون ها آفریقایی

گرسنگی و قحطی در کمین میلیون ها آفریقایی

تهران- ایرنا- گرسنگی در کمین ده ها میلیون نفر از ساکنان قاره ی آفریقا نشسته است چرا که محصولات کشاورزی و تغییرات آب و هوایی امنیت غذایی آنها را به خطر انداخته است.

گزارش پایگاه اینترنتی افریک نیوز؛ بیش از 50 میلیون نفر در آفریقا با خطر گرسنگی مواجه هستند چرا که محصولات کشاورزی بار دیگر کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، حدود 31 میلیون نفر در سراسر قاره آفریقا هم اکنون نیازمند غذا هستند و 20 میلیون نفر دیگر هم سال آینده میلادی (2017) ذخایر غذایی خود را به پایان خواهند برد و چیزی برای خوردن نخواهند داشت.
آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که 10 میلیون نفر در اتیوپی، شش میلیون نفر در سودان جنوبی و 5 میلیون نفر در یمن به علت طغیان آب و خشکسالی، سال آینده گرفتار گرسنگی خواهند شد.
تغییرات آب و هوایی شدید در شرق و جنوب آفریقا باعث ابتلای یک میلیون کودک به سوء تغذیه حاد و دسترسی نداشتن حدود 32 میلیون نفر به غذای کافی شده است.
10 میلیون نفر در اتیوپی و 14 میلیون نفر در یمن نیاز فوری به غذا دارند و سازمان ها و کشورهای تأمین کننده مواد غذایی کشورهای فقیر این هفته در شهر استانبول نشستی برگزار خواهند کرد و این نگرانی وجود دارد که نتوانند در زمان مناسب به تعهدات خود عمل کنند.
سران کشورهای آفریقایی برای حل مشکل کمبود مواد غذایی مردم خود خواستار تأمین بودجه ای به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار شده اند ولی سازمان ها و کشورهای تأمین کننده مواد غذایی چنین کشورهایی فقط متعهد به تأمین 25 درصد این بودجه درخواستی شده اند.
شبد**9041**3404
کد N1263093

وبگردی