آفتاب

سازمان ملل:40 میلیون هندی در معرض اثرات ناشی از افزایش سطح آب دریاها قرار دارند

سازمان ملل:40 میلیون هندی در معرض اثرات ناشی از افزایش سطح آب دریاها قرار دارند

دهلی نو-ایرنا- سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد بیش از 40 میلیون هندی در جنوب این کشور به خصوص در شهرهای بمبئی و کلکته در معرض اثرات ناشی از افزایش آب دریاها قرار دارند.

به گزارش ایرنا،این گزارش که با عنوان «چشم انداز محیط زیست جهانی و ارزیابی منطقه ای » تهیه شده و روز شنبه در هند منتشر شد آمده است تا سال 2050 ،10 کشور براثر گرمایش زمین آسیب پذیرتر هستند که هفت کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند.
براساس این گزارش،هند با 40 میلیون نفر ،بنگلادش با 25 میلیون ،چین با 2.5 میلیون و فیلیپین با 15 میلیون نفر به ترتیب بیشترین جمعیت در معرض خطر گرما را دارند.
در ادامه این گزارش آمده است:تغییرات در الگوهای شهرنشینی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی در آسیا
بر آسیب پذیری این کشورها در برابر تغییرات دریایی افزوده است .
براساس این گزارش،شهرهای بمبئی و کلکته در هند، شانگهای و گوانگژو در چین، داکا در بنگلادش،یانگون در میانمار و بانکوک در تایلند بیشترین میزان آسیب پذیری در برابر بالا آمدن سطح آب دریا را دارند.
در سال 2011، شش کشور از 10 کشور آسیب پذیر در مقابل گرمایش زمین در آسیا و منطقه اقیانوس آرام قرار داشت .
شواهد نشان می دهد که تغییرات اقلیمی و تغییرات آب و هوا و افزایش سطح آب دریا مشکلات زیادی برای کشورهای در حال توسعه ایجاد می کند.
سازمان ملل در گزارش خود پیش بینی کرده است که تا سال 2050 جمعیت شهری در جهان به 2.5 میلیارد نفر برسد که 90 درصد از این تعداد مربوط به آسیا و آفریقا خواهد بود.
به گفته کارشناسان بیشترین تاثیر گرمایش زمین در مناطق اقیانوس آرام ،جنوب و جنوب شرق آسیا خواهد بود.
*آساق*267*1600
کد N1261905

وبگردی