آفتاب

ایمن سازی فلج اطفال بیش از 5 هزار کودک افغان در کاشان

ایمن سازی فلج اطفال بیش از 5 هزار کودک افغان در کاشان

کاشان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز نوبت دوم طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال 5 هزار و 100 کودک افغان در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین اعرابی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نوبت دوم طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال (ماپینگ آپ) جهت 6 هزار و 600 خانوار اتباع خارجی و ایمن سازی پنج هزار و 100 کودک زیر پنج سال از روز شنبه به مدت چهار روز در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل آغاز شد.
وی با اشاره به انجام این طرح توسط 113 تیم بهداشتی دانشگاه همزمان با دیگر مناطق غیر گرمیسری کشور افزود: تیم های بهداشتی با مراجعه به درب منازل اتباع خارجی که در نوبت اول شناسایی شده اند، نسبت به تجویز دو قطره واکسن فلج اطفال دو ظرفیتی اقدام و وجود موارد بیماری فلج شل حاد در خانوارها را بررسی می کنند.
دکتر اعرابی تصریح کرد: در این طرح همچنین از وضعیت کلی واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال مطمئن می شوند تا در صورت نقص در برنامه واکسیناسیون آنها را جهت تکمیل واکسیناسیون به نزدیک ترین واحد بهداشتی درمانی ارجاع دهند.
وی گفت: انتظار می رود با توجه به همزمانی نوبت دوم طرح با فصل گل چینی و مهاجرت کارگران خارجی جهت گل چینی تعداد موارد واکسینه شده در نوبت دوم بیشتر از نوبت اول باشد.
بیش از 23 هزار تبعه افغان در کاشان زندگی می کنند.
3009/6021
کد N1261268

وبگردی