آفتاب

نمایش انیمیشن های بریتانیا در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایش انیمیشن های بریتانیا در موزه هنرهای معاصر تهران

تهران- ایرنا- نمایش 9 انیمیشن از کارگردان های بریتانیا در بخش چشم انداز انیمیشن های عروسکی در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، ‌در هشتمین روز از نمایش انیمیشن های عروسکی در بخش استاپ موشن در گذر زمان (چشم انداز انیمیشن های عروسکی)، 9 انیمیشن از کارگردان های بریتانیا به نمایش در می آید.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، بخش انیمیشن بریتانیا برخی از مهم‌ترین رویکردها، سبک ‌ها و فیلم ‌سازان مهم حیطه‌ انیمیشن خمیری و عروسکی را به نمایش
می ­گذارد.
از نخستین آثار تجربی و مستندهای انیمیشنی استودیو آردمن که با تکیه‌ بر صدای واقعی و شبیه‌ سازی فرمت ‌های سینمای مستند به تجاربی جدید و یکتا در انیمیشن اجتماعی در دهه 80 میلادی دست می ‌زند تا آثار نابغه عروسکی بری پروز که دل ‌مشغولی اصلی ‌اش نمایش زنده، تئاتر را با تکنیک‌ ها و ابزارهای خاص انیمیشن عروسکی به سطحی حیرت ‌انگیز از استادی و اجرا می ‌رساند تا آثار برادران کوای که خود را شاگرد و مرید شوانکمایر می ‌دانند و میراثی از ادبیات اروپای مدرنیستی را در آثار سوررئال و گاه انتزاعی خود به رخ چشمان علاقه‌ مند و ماجراجوی بیننده غیرمتعارف می‌ کند.
البته آثار استاد جوان و معاصر عروسکی سوزی تمپلتون، در بیان رنج و احساسات انسانی در عروسک ‌هایی اکسپرسیو و داستان‌ های عجیب و باورکردنی ‌اش.
علاقه ‌مندان می ‌توانند برای استفاده برنامه نمایش انیمیشن های بریتانیایی، روز دوشنبه 3 خرداد ماه ساعت 17 به سینما تک به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.
فراهنگ**9338**1027
کد N1261250

وبگردی