آفتاب

جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان با حضور هنرمندان ایرانی برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان با حضور هنرمندان ایرانی برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان با عنوان «نخجوان مهد بشریت» با حضور هنرمندان کشورهای مختلف از جمله هنرمندانی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ایران برگزار می‌شود.

به گزارش عصر جمعه گروه فرهنگی ایرنا، بنیاد دانش مجلس عالی با همکاری اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان این جشنواره را از سوم تا هفتم خردادماه سال جاری برگزار می کند.
وابسته فرهنگی ایران در نخجوان در خصوص شرکت هنرمندان ایرانی در این جشنواره گفت: بر اساس توافق های صورت گرفته با مسئولان برگزارکننده جشنواره، برای چهار هنرمند ایرانی دعوت نامه رسمی ارسال شده و این هنرمندان با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل در این جشنواره شرکت می‌کنند.
حسین آقازاده افزود: در سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان، هنرمندان ایرانی در کنار هنرمندانی از کشورهای روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، قزاقستان و جمهوری خودمختار نخجوان توانمندی‌های هنری کشورمان را در معرض دید علاقمندان و صاحب‌نظران هنری قرار خواهند داد.
بنابر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این جشنواره به مدت چهار روز با اجرای برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی در نخجوان برپا می‌شود و هنرمندان مدعو یک روز فرصت دارند در فضای باز قلعه تاریخی نخجوان یک یا 2 اثر با موضوع آزاد را طراحی و ترسیم و به جشنواره عرضه کنند.
مسئولان جشنواره آثار برتر را انتخاب و از هنرمندان برگزیده علاوه بر اهدای گواهی و دیپلم افتخار، برای شرکت در چهارمین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان که در سال 2018 برگزار خواهد شد، دعوت می کنند.
همچنین آثار منتخب در گنجینه بنیاد دانش مجلس عالی نخجوان به‌ عنوان آثار برگزیده جشنواره حفظ و نگهداری و در برنامه‌های رسمی دولت جمهوری خودمختار نخجوان، به نام خود هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.
مجموعه این آثار نقاشی به همراه عکس هنرمندان و شرح زندگی نامه و سوابق هنری آنان در مجموعه‌ای تحت عنوان کتاب جشنواره به زبان های آذربایجانی و انگلیسی منتشر می‌شود.
پیش از این نیز سعید ایامی و جلال الدین پیرانی، دو هنرمند ایرانی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس در دومین جشنواره بین‌المللی نقاشی نخجوان در سال 2014 شرکت کرده بودند.
در سال‌های اخیر دولت جمهوری خودمختار نخجوان، در زمینه گسترش و ترویج رشته‌های هنری به ‌ویژه نقاشی، سرمایه‌گذاری قابل‌ توجهی کرده و در حال حاضر رشته هنری نقاشی به یکی از حوزه‌های مناسب برای توسعه همکاری، تعامل و تبادل تجربیات بین هنرمندان ایرانی و آذربایجانی تبدیل ‌شده است.
فراهنگ**1355**1834
کد N1260198

وبگردی