آفتاب

معاون وزیر بهداشت : برنامه آموزشی مدون برای کارکنان و مدیران خود نداریم

معاون وزیر بهداشت : برنامه آموزشی مدون برای کارکنان و مدیران خود نداریم

شیراز – ایرنا – معاون مدیریت منابع وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت:به رغم جان مایه آموزشی، این وزارتخانه هنوز برنامه مدونی برای آموزش کارکنان و مدیران خود ندارد و برنامه های ارائه شده در این حوزه در حد صفر است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید علی صدرالسادات پنجشنبه در نشست معاونان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز اظهار داشت: زیبنده یک وزارتخانه آموزشی نیست که در زمینه آموزش کارکنان و مدیران برنامه مدونی نداشته باشد و باید در این زمینه نظام آموزشی جامع تعریف و اجرایی شود .
وی با بیان اینکه بارها ما این موضوع را گوشزد کرده و فریاد زده ایم افزود: جای تاسف است که این برنامه مدون نشده و جایش در وزارت بهداشت خالی است ، این در حالی است که زمینه های آموزش برای کارکنان و مدیران بسیار فراهم است و حتما باید دانشگاه ها دراین زمینه برنامه ارائه دهند .
معاون وزیر بهداشت بیان کرد:برنامه های آموزشی باید متناسب با نیازهای دانشگاه ها تدوین شود، دوره های آموزش کوتاه مدت، مدیریت استراتژیک و برنامه های آموزشی رفتار سازمانی خوب است اما این نسخه ای نیست که برای همه دانشگاه ها بتوان پیچیدو
صدرالسادات گفت:باید بررسی شود که چرا بسیاری از مدیران ما از هفت صبح تا 10 شب در دانشگاه ها تلاش می کنند اما نه خودشان از کارشان راضی هستند، نه ارباب رجوع، نه کارکنان. کجای کار مشکل دارد که این اتفاقات می افتد؟
معاون وزیر بهدداشت بیان کرد:این وزارتخانه در عین حال که تورم نیرو دارد کمبود نیرو هم دارد در بسیاری از سازمان های ستادی وزات بهداشت تورم نیرو وجود دارد ، بسیاری از دانشگاهها به صورتی وحشتناک ولع جذب نیرو دارند در حالی که با تورم نیرو هم روبرو هستند.
وی ادامه داد: در بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروها بازنشسته شده اند اما نیروی متخصص و آموزش دیده جایگزین نشده است، بنا بر این در عین تورم نیرو کمبود نیرو هم داریم ، این معضلی است که باید ساماندهی شود و برای حل آن چاره اندیشی کرد.
صدرالسادات همچنین گفت : سال گذشته شش هزار نیرو در وزارت بهداشت جذب شده است و امسال جذب نیرو به 17 هزار نفر می رسد در حالی که نیاز وزارت بهداشت تامین 160 هزار نفر نیرو است ، برای تامین این 160 هزار نفر استدلال کرده ایم اما آیا واقعا دولت توان آن را دارد که این میزان نیرو در اختیار ما بگذارد ؟
معاون وزیر بهداشت در ادامه بر لزوم توزیع عادلانه نیروی متخصص و جذب حرفه ای نیرو تاکید کرد و گفت : نیرو در وزارت بهداشت نباید صرفا بر اساس قبولی در آزمون و چند تست صحیح زدن جذب شود ، باید با مصاحبه ها و گزینش های شفاهی، نیروهای کاردان و متخصص جذب کنیم .
در این همایش یک روزه معاونان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به بررسی مسائل بودجه و جذب نیرو و تامین نیروی متخصص می پردازند .
6113 /1876
کد N1258859

وبگردی