آفتاب

ترفند عجیب سارقان / ایجاد صداهای مخوف در خانه های قدیمی،صاحبخانه ها را وادار به ترک منزل می کرد

ترفند عجیب سارقان / ایجاد صداهای مخوف در خانه های قدیمی،صاحبخانه ها را وادار به ترک منزل می کرد

ایران نوشت:اوایل اردیبهشت ماه سال جاری مرد میانسالی که استاد دانشگاه تهران است با مراجعه به پلیس از ماجرای دستبرد به خانه‌اش در شمال شرق تهران خبر داد.

این استاد دانشگاه به مأموران گفت: من و همسرم در یک خانه قدیمی زندگی می‌کردیم اما از آنجا که شب‌ها صداهای مرموز و عجیبی از اطراف به گوش می‌رسید، همین موضوع باعث وحشت همسرم شد و با اصرارهای او تصمیم به جابه‌جایی گرفتیم پس از خرید خانه‌ای نوساز وسایل جدید را به آنجا منتقل کردیم اما برخی از وسایل و مدارکم در همان خانه قدیمی ماند.

وی در ادامه افزود: پس از مدتی برای سرکشی به خانه قدیمی‌مان رفتم که در کمال ناباوری متوجه دستبرد به خانه و سرقت اسناد و مدارک خانه‌ام شدم.

با شکایت این مرد تحقیقات برای دستگیری دزدان شروع شد تا اینکه یک هفته بعد یکی از همسایه‌های شاکی در تماس با پلیس اعلام کرد که 4 جوان سوار بر خودروی وانت در حال بردن وسایل خانه قدیمی هستند.

دقایقی بعد مأموران در محل حاضر شده و 4 مرد جوان را که سرگرم سرقت وسایل خانه بودند، دستگیر کردند.

متهمان وقتی مقابل قاضی کشیک دادسرای ناحیه 34 قرار گرفتند مدعی شدند که در کار خرید وسایل قدیمی و ضایعات هستند و شخصی به نام محمود با آنها تماس گرفته و درباره فروش وسایل یک خانه قدیمی با آنها صحبت کرده است.درحالی که 3 مرد جوان با دستور قاضی کشیک آزاد شدند، محمود – متهم اصلی – با نشان دادن قولنامه  مدعی شد که مالک خانه است و چندی قبل این خانه را خریده و هیچ سرقتی نیز رخ نداده است.درحالی که تحقیقات از متهم به دستور دادیار سید محمود محمدی ادامه داشت، مشخص شد 2 پسر جوان با دردست داشتن سندی برای آزادی متهم به دادسرا آمده‌اند.در گام بعدی کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس دریافتند سعید و امیر، پسر و برادر متهم هستند و با نقشه‌ای طراحی شده قصد فراری دادن متهم را دارند.

بدین‌ترتیب وقتی سعید می‌خواست به بهانه انجام کاری از دادسرا خارج شود از سوی مأمور انتظامات دادسرا دستگیر شد و دادیار محمودی نیز با بررسی گوشی‌های تلفن همراه 2 مرد پی برد که 3 جوانی که روز نخست ادعا می‌کردند خریدار ضایعات هستند از دوستان نزدیک متهم هستند.

همین موضوع کافی بود تا راز سرقت‌های حرفه‌ای فاش شود و محمود که دیگر راهی جز اعتراف نداشت گفت: با شناسایی خانه افراد سالمند در مناطق مختلف پایتخت با ایجاد سر و صداهای عجیب در نیمه شب آنها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کردیم و در این فرصت ابتدا سند خانه را به سرقت می‌بردیم و سپس با دردست داشتن قولنامه‌ای جعلی دست به دزدی می‌زدیم.وی افزود: برای اینکه همسایه‌ها شک نکنند قولنامه جعلی را به آنها نشان داده و می‌گفتیم خانه را خریده‌ایم، آنها نیز به حرف‌هایمان اعتماد کرده و به راحتی سرقت‌ها را انجام می‌دادیم.

بنابر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر و افشای راز دیگر سرقت‌هایشان دراختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
کد N1258551

وبگردی