آفتاب

ارتش رژیم صهیونیستی از توسعه سامانه گنبد آهنین مستقر در دریا خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی از توسعه سامانه گنبد آهنین مستقر در دریا خبر داد

تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی روزچهارشنبه اعلام کرد : نمونه ای از سامانه رهگیر موشکی گنبد آهنین خود را توسعه داده که می تواند ازعرشه یک کشتی نیروی دریایی شلیک شده و از سکوهای گاز فرا ساحلی اسرائیل حفاظت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیت المقدس ، سرهنگ آریل شیر فرمانده سامانه های عملیاتی نیروی دریایی اسرائیل گفت : این سامانه دفاعی به خوبی طراحی شده دوهفته پیش مرحله آزمایشی خود را به طور زنده طی کرده و توانسته است از یک قایق درحال حرکت چند موشک کوتاه برد بالیستیک را سرنگون سازد .
اسرائیل از زمان کشف دخایر قابل ملاحظه ای گاز طبیعی در نزدیکی ساحل خود در مدیترانه سامانه های دفاعی نیروی دریایی را تقویت کرده است .
هرچند که بزرگترین میدان از ساحل اسرائیل دور افتاده است ولی گاز آن به سکوهایی در آبهای کم عمق جریان یافته که می تواند از ساحل جنوبی اسرائیل رویت شده و در برد راکت هایی نظیر راکت های شلیک شده از نوار غزه قرار گیرد.
آتشبارهای گنبد آهنین نشان داده اند که قادرند حدود90 درصد از راکت های شلیک شده فلسطینیان از غزه را سرنگون سازند.
تا کنون گنبد آهنین یک سیستم راکد بود که تنها از زمین شلیک می شد . این سامانه به یک رشته نرم افزار و تنظیمات برای بر آوردن نیازهای ارتش احتیاج داشت.
سرهنگ شیر گفت : 'آزمایش تازه نشان داد که گنبد آهنین دریایی عملیاتی است و قابلیت نیروی دریایی را برای حفاظت از دارایی های استراتژیک اسرائیل در دریا علیه موشک های بالیستیک کوتاه برد بهبود خواهد بخشید . '
شبک 1403 / 1064
کد N1258230

وبگردی