آفتاب

تولیت آستان قدس رضوی: غایت شریعت اسلامی انسان سازی و تزکیه نفس است

تولیت آستان قدس رضوی: غایت شریعت اسلامی انسان سازی و تزکیه نفس است

بیرجند - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت شریعت اسلامی در جامعه گفت: غایت شریعت اسلامی انسان سازی و تزکیه نفس است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در گردهمایی خانوادگی روحانیان شهرستان بیرجند افزود: این غایت را در سیره امام حسین(ع) که انسان سازی و تربیت نفوس است، وجود دارد.
وی علما را وارثان انبیا الهی و امامان معصوم ذکر کرد و یادآور شد: آنها وظیفه تبیین معارف دینی، سیره معصومین و تربیت افراد صالح را بر عهده دارند .
وی ادامه داد: علمای خراسان جنوبی همواره با زبان و رفتار خود مردم را به دین و آموزه های دینی دعوت کرده اند از جمله این افراد می توان از آیات عظام تهامی، عارفی ، آیتی و ... یاد کرد.
وی اظهار کرد: علما و بزرگان اسلام در ایران همواره مردم را به دین دعوت کرده و می کنند و آنها دو میثاق را با خدا دارند که یکی تعلیم و دیگر تعدیل و مبارزه با فساد ، انحراف و کجی اندیشی در جهت عدالت اجتماعی در جامعه است.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه علما را پیشگامان نهضت های فرهنگی و جنبش های اجتماعی در فرهنگ دینی یاد کرد و افزود: آنها مردم را به عدالت، امانتداری ، پاکی، راستگویی و پیروی از حق و حقیقت دعوت می کنند.
رئیسی در ادامه با قدردانی از همراهی و همکاری همسران روحانیان در انجام رسالت آنها برای خدمت رسانی به مردم در روستاها و مناطق دور افتاده استان تاکید کرد: بردباری و صبوری این گروه از بانوان قابل ستایش است.
وی بیان کرد: علاوه بر روحانیان، همسران آنها نقش تعیین کننده ای در رسالت روحانیان در انجام وظایف فرهنگ دینی دارند.
وی روحانیان را اثرگذارترین افراد جامعه یاد کرد و گفت: آنها همچنان مطمئن ترین مرجع برای گروه های مختلف اجتماعی هستند هرچند عده ای سعی دارند روحانیان را در چشم مردم کم اهمیت جلوه دهند و از چشم مردم بیندازند.
وی گفت: امروزه دشمن فهمیده است که روحانیان اثرگذارترین افراد جامعه اند و به دنبال آن هستند این تاثیرگذاری را کمتر کنند، در حالیکه این قشر مسئولیت بزرگی در این جایگاه رفیع دارد.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: نه تنها مردم خراسان بزرگ بلکه همه ایرانیان دل داده امام هشتم هستند و این توفیق عظیم را پیدا کردندکه افتخار همسایگی با امام رضا(ع) را دارند.
رئیسی با یادآوری اینکه امام رضا (ع) قبله همه دلهاست، گفت:زیارت یعنی میل پیدا کردن زائر است و یکی از ارکان زیارت عمیق تر شدن است که معرفت زائر بیشتر باشد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هنر روحانیان و شاگردان امام این است محاسن کلام را برای جامعه تبیین کنند و آستان قدس رضوی توجه ویژه ای به زیارت دارد که سخت مورد هجوم دشمن است.
وی بیان کرد: این تهاجم را در شبکه های مجازی و ماهواره ها می توان دید که بسیار گسترده است .
رئیسی گفت: زیارت مکان بزرگی برای غلبه بر تهدیدهای فرهنگی است و تهدیدی نیز علیه دشمنان اسلام است و احساس تعهد مضاعفی داریم که بیش از گذشته در خدمت مردم باشیم.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از تشکیل بانک ایده خبر داد و گفت: ایده های بسیار نو از داخل و خارج کشور رسیده است.
تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر چهارشنبه وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان قرار گرفت.
وی همچنین با علمای اهل سنت خراسان جنوبی دیدار کرد، دیدار با نخبگان و بازدید از دفتر آستان قدس رضوی در استان و حضور در جلسه شورای اداری از جمله برنامه های پیش بینی شده در سفر دو روزه رئسیی به استان است.
2047/
کد N1258194

وبگردی