آفتاب

روش محاسبه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تغییر می‌کند

روش محاسبه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تغییر می‌کند

ایلنا: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای افزایش ارزش دفترچه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همکاری با داروسازان؛ از ابتدای خردادماه روش جدید پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا،  سیدتقی نوربخش اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام می‌شود.

نوربخش افزود: در این طرح داروخانه‌ها اسناد مربوط به نسخ بیمه شدگان سازمان را تا پانزدهم ماه بعد به دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی تحویل نموده و ظرف مدت دو ماه مطالبات خود را از طریق بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در رابطه با مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ پرداخت مطالبات با همکاری عامل سوم از چهار ماه پیش اجرایی شده است، افزود: با پرداخت مناسب صورت گرفته به بیمارستان‌های دانشگاهی، همکاری خوبی برای اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفت.

نوربخش ادامه داد: در مرحله دوم این برنامه در رابطه با داروخانه‌های طرف قرارداد و با مکانیسم متفاوتی اجرا می‌شود و امیدواریم در رابطه با سایر مراکز درمانی طرف قرارداد نیز این برنامه بزودی اجرا شود.

وی افزود: با اجرای این برنامه سازمان تأمین اجتماعی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را در بازه زمانی قانونی پرداخت می‌کند و شاهد افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نظارت صحیح بر مراکز طرف قرارداد را از دیگر نتایج اجرای این برنامه برشمرد و گفت: با اجرای روش جدید پرداخت، در مورد تعامل با داروخانه‌های طرف قرارداد شاهد تحول اساسی خواهیم بود و اجرای این برنامه برای سازمان تأمین اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوربخش گفت: وزیر محترم بهداشت و نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نشست مشترکی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران رضایت خود را از اجرای روش جدید پرداخت مطالبات اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در جلسه بسیار موفقی که با حضور دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، در رابطه با استفاده بهینه از منابع و پرداخت مطالبات و افزایش همکاری‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امیدواریم آثار و نتایج این همکاری مشترک در ارتقاء خدمات بیمارستان‌های دانشگاهی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی آشکار شود.

کد N1257232

وبگردی