آفتاب
وزیر فرهنگ ترکمنستان:

هدف از برنامه های فرهنگی تعمیق روابط دوستانه و برادرانه است

هدف از برنامه های فرهنگی تعمیق روابط دوستانه و برادرانه است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ ترکمنستان گفت: هدف از اجرای برنامه های فرهنگی تعمیق روابط دوستانه و برادرانه دو ملت ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آنا گلدی قارادایف در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران در تالار وحدت افزود: اجرای برنامه های روزهای فرهنگی ترکمنستان نشان از استحکام و روابط دوستانه و برادرانه دو ملت است.
وی افزود: ترکمنستان وارد عرصه جدیدی از روابط دوستانه شده است و تبادل استاد در قالب برنامه های فرهنگی ادامه خواهد داشت.
وزیر فرهنگ ترکمنستان با اشاره به برگزاری هفته جمهوری اسلامی در ترکمنستان افزود: تعدادی از هنرمندان ترکمنستان با حضور در استان گلستان از مقبره مختوم قلی شاعر دیدار کردند.
قارادایوف، هدف اساسی این مراسم را گسترش و تعمیق روابط بین دو ملت عنوان کرد و گفت: از تلاش های رئیس جمهورهای ایران و ترکمنستان برای برگزاری این مراسم تشکر می کنیم.
سفیر ترکمنستان در ایران نیز در سخنان کوتاهی با تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم این مراسم موجب دوستی دو ملت گردد و میهمانان ترکمنستانی نیز از حضور در تهران لذت ببرند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران نیز در ابتدای مراسم با عرض خیر مقدم به میهمانان و سفرای کشورهای خارجی گفت: بعد از کشور عراق، ایران با ترکمنستان طولانی ترین مرز را داشته و امن و بدون تنش بودن این مرزها مدیون دوستی دو کشور است.
ابوذر ابراهیمی ترکمان افزود: در دو سال گذشته جمهوری اسلامی ایران با 60 هنرمند در ترکمنستان حضور پیدا کرده و هفته های فرهنگی خود را برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه این نخستین هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران است افزود: دو ملت دارای شخصیت های مشترک و شهرهای تاریخی هستند که در تاریخ دو کشور تاثیر داشته است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ایران گفت: اشتراکات فرهنگی عمیقی داریم که ریشه در تاریخ دو ملت دارد.
هفته ترکمنستان در ایران از امروز آغاز شده و با اجرای برنامه های موسیقی و قطعه های نمایشگاهی فرهنگی و گردشگری ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**1293**3061**1027
کد N1255843

وبگردی