آفتاب

ارتش الجزایر سه تروریست را در شمال این کشور دستگیر کرد

ارتش الجزایر سه تروریست را در شمال این کشور دستگیر کرد

الجزیره – ایرنا - وزارت دفاع الجزایر روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای نظامی این کشور سه تروریست را در استان «تیزی وزو» واقع در شمال الجزایر دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از الجزیره، نیروهای نظامی الجزایر شب گذشته در کمینی در نزدیکی منطقه «عزازقه» واقع در استان «تیزی وزو»، این سه تروریست را که با خود چند قبضه اسلحه و تعدادی نارنجک همراه داشتند، بازداشت کردند.
چهارشنبه هفته گذشته نیز نیروهای نظامی الجزایر در عملیاتی در شهر «اخضریه» واقع در استان «بویره» (70 کیلومتری شرق پایتخت این کشور) 7 تروریست از جمله سه تن از سرکرده های شاخه مغرب گروه تروریستی القاعده را به هلاکت رساندند.
بر اساس گزارش های محلی، این تروریست ها وابسته به گروه تروریستی «جند الخلافه» از شاخه های گروهک تروریستی داعش در الجزایر بودند.
ارتش الجزایر پیشتر در ماه دسامبر سال 2014 «عبدالملک قوری» سرکرده گروه تروریستی «جند الخلافه» را به همراه دو تن دیگر از همراهانش در شهر «یسر» در استان «بومرداس» (50 کیلومتری شرق پایتخت) به هلاکت رسانده بود.
استان های «تیزی وزو»، «بومرداس»، «بویره» و «بجایه» از مراکز اصلی حضور گروه های تروریستی از جمله القاعده در کشور الجزایر است.
دولت الجزایر در سال های اخیر به شدت با گروه های تروریستی در داخل و مرزهای این کشور مبارزه کرده است.
بر اساس آمار وزارت دفاع الجزایر، ارتش الجزایر در سال 2015 دستکم 157 تروریست را دستگیر و یا به هلاکت رسانده است.
خاروم**472**9365**1144
کد N1254230

وبگردی