آفتاب

99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود

99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود

زابل- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: 300 هزار میلیارد ریال بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی در سال جاری برای آموزش و پرورش مصوب شده که 99 درصد برای حقوق پرسنل این وزارتخانه تخصیص داده می شود.

به گزارش ایرنا سید محمد بطحایی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه سیستان در زابل یکی از مشکلات آموزش و پرورش را تخصیص بودجه دانست و اظهار داشت: تنها یک درصد از این بودجه در موارد کیفیت بخشی آموزش و پرورش هزینه می شود.
وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان منتخب مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش گفت: با نگاهی که نمایندگان منتخب مردم این منطقه به آموزش و پرورش دارند به طور قطع فضای آموزشی سیستان توسعه پیدا می کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر امروز در برخی شهرهای کشور از حیث مباحث اقتصادی، افرادی در دادگاه و به معضل اعتیاد گرفتار می شوند بدلیل غفلت از آموزش و پرورش بوده است.
بطحایی با اشاره به اینکه نگاه به مدارس امروز می تواند آینده را پیش پینی کند، تصریح کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به آموزش و پرروش برای کاهش فاصله ها دارد.
وی با اشاره به ابتکارات یک سال اخیر آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: با برنامه ریزی مدون، این استان در تعلیم و تربیت زمینه جهش بسیار خوبی برای نزدیکی به استانهای برخودار را در پی دارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای برون رفت از وضعیت کنونی باید یک منبع مالی پایدار در مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شود تا مشکلات بودجه در سایر موضوعات مرتفع شود.
وی خواستار طراحی سند عملیاتی توسعه آموزش و پرورش در سیستان وبلوچستان شد.
حبیب الله دهمرده یکی از نمایندگان منتخب مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استعداد های پنهان و محرومیت های آشکار در سیستان وبلوچستان وجود دارد که باید با تلاش دولتمردان این موضوع حل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان نیز گفت: طبق اعلام سازمان ثبت احوال، سیستان دارای 17 هزار 616 بازمانده از تحصیل است.
علیرضا نخعی با بیان اینکه پارسال افزون بر پنج هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در این منطقه شناسایی شدند اظهار داشت: سال جاری در برنامه های توسعه ای هیچ کودک بازمانده از تحصیل در استان نخواهیم داشت.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317/8005 /6081
کد N1254020

وبگردی