آفتاب
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

پیوندی ناگسستنی میان مردم و تئاتر ایجاد کنیم/ تئاتر؛ درمان کننده بسیاری از دردها

پیوندی ناگسستنی میان مردم و تئاتر ایجاد کنیم/ تئاتر؛ درمان کننده بسیاری از دردها

تهران- ایرنا- مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تأکید بر جذب مردم به سوی تئاتر، گفت: باید پیوندی عمیق و ناگسستنی میان مردم و تئاتر ایجاد کنیم؛ طوری که همه افراد جامعه ضرورت دیدن تئاتر را احساس کنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، کوروش زارعی در نشست خبری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: باید ارتباط خود را با مردم بیشتر کرده و روی مخاطب شناسی کار کنیم از این رو قصد داریم دفتری با عنوان تئاتر مردمی در حوزه هنری تشکیل دهیم که بخشی از آن هم تحت عنوان دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد است.
وی ادامه داد: مهم ترین هدف این دفتر، بردن تئاتر میان توده مردم است؛ چرا که تئاتر می تواند به حل بسیاری از معضلات اجتماعی و مشکلات خانواده ها بپردازد؛ می تواند درمان کننده بسیاری از دردها باشد و جنبه درمانی دارد.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه اگر ما تئاتر خوب ارائه دهیم، مردم جذب این هنر خواهند شد، افزود : اتفاقی که در اروپا افتاده این است که مردم آن دیدن تئاتر را یک ضرورت می دانند.
وی خاطرنشان کرد : قطعاً نسبت به تئاتر حوزه هنری یک بدبینی هایی وجود دارد؛ تلاش من این است که این بدبینی ها را از بین ببرم و به معنای واقعی درباره تئاتر انقلاب کار کنم؛ اما با حضور یک آدم متخصص که تئاتر انقلاب و درام را می شناسد ما باید از هنرمندان توانمند و نیروهای کاربلد بهره بگیریم.
زارعی تصریح کرد: باید در طراحی جدید فصلنامه صحنه به مخاطبان و علاقه مندان شهرستانی نیز توجه کنیم.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه من خود یک شهرستانی هستم و سالهاست که مسیر تهران-قم را طی می کنم، افزود: بسیاری از نابغه های ما در شهرستان ها هستند؛ سعی می کنم در حد بودجه اندکی که دارم به تئاتر شهرستان ها برسم و از تولیدات آنها حمایت کنم.
وی از راه اندازی کارگاه های تولید نمایشنامه در استان ها خبر داد و گفت: در ابتدا این پروژه را برای مدت یکسال برنامه ریزی می کنیم؛ هدف ما این است که خروجی این پروژه دو یا سه جوان نمایشنامه نویس باشد. اگر نتیجه حاصل شد آن را در سال های بعد هم ادامه خواهیم داد.
زارعی اظهار کرد: به هر حال نمایشنامه نویسی معضل بزرگی در کشور ما است؛ ما که کار محتوایی می کنیم به طور جدی با نمایشنامه نویسی مشکل داریم و تربیت نیروهای جوان و حمایت از آنان از ایده آل های ما در این حوزه است.
وی با اظهار اینکه معضلی که ذهن من را درگیر کرده، نمایش های کمدی است، در این زمینه یادآور شد: کمدی در کشور ما در تئاتر آزاد خلاصه شده است؛ تئاتر آزادی که مردم جرأت نمی کنند با فرزندان خود به تماشای آن بنشینند؛ از طرفی هم ما نمی توانیم دائماً نمایش های تیره و تلخ اجرا کنیم. ما به دنبال این هستیم که کمدی پاک و سالم را به صحنه ببریم.
فراهنگ**9362** 1568
کد N1253898

وبگردی