آفتاب

معاون وزیرصنعت:برای احیای دوباره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر قول شرف می دهم

معاون وزیرصنعت:برای احیای دوباره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر قول شرف می دهم

زاهدان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران گفت: برای احیای دوباره کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر به مردم و کارگران این واحد نساجی قول شرف می دهم.

منصور معظمی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از کارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارخانه با استفاده از تکنولوژی های نوین احیا می شود و به گونه ای عمل خواهد کرد تا محصولات آن به خارج از کشور صادر شود.
وی ادامه داد: راه اندازی این کارخانه سبب ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.
رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران افزود: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به منظور رونق کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر وجود ندارد و تلاش می شود تا این واحد نساجی دوباره احیا شود.
معظمی بیان کرد: خروج بافت بلوچ از لیست واگذاری به بخش خصوصی بنا بر دستور رهبری و نیز حمایت دولت از این کارخانه نشان دهنده توجه مسئولان نظام به مردم سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر است.
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت و توانمندیهای بالا و موقعیت ژئواستراتژیک خاصی دارد و هرگونه سرمایه گذاری در این استان به امنیت ملی کشور کمک می کند.
وی گفت: با توجه به ظرفیتهای فراوانی که شهرستان ایرانشهر در بخش های مختلف از جمله صنایع، معادن و کشاورزی دارد تلاش می شود تا با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات، مشکل اشتغال که یکی از مهمترین دغدغه های مردم منطقه است برطرف شود.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن معادن غنی یکی از قطب های صنعتی و معدنی منطقه محسوب می شود.
وی همچنین از واحدهای مختلف کارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر دیدن کرد.
کارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر در سال 1355 به عنوان یکی از اهرم های اقتصادی و صنعتی منطقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شد و در زمان رونق حدود 2 هزار و 400 نفر در آن مشغول به کار بودند.
کارخانجات فراگیر بافت بلوچ که زمانی در ردیف بزرگترین کارخانه های پارچه بافی کشور قرار داشت، رونق خاصی به ایرانشهر بخشیده بود اما رفته رفته در حال تبدیل شدن به مخروبه بود که با وارد شدن بخش دولتی امید آن می رود این کارخانه مجددا رونق گذشته را بازیابد.
شهرستان ایرانشهر از توانمندی زیادی در بخش کشاورزی و صنعتی برخوردار است و به سبب قرار گرفتن در مسیر شاهراه ترانزیتی چابهار- زاهدان- میلک و چابهار - کرمان دارای جایگاه ویژه ای است.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده
که دارای جوانترین جمعیت کشور است.
7314/8006 /8005 /6081
کد N1253840

وبگردی