آفتاب

روایت رئیس‌دانشگاه علوم‌پزشکی یزد از مرگ مشکوک کودک ۲ ساله/ مرگ «یونس» ربطی به «ختنه» ندارد

روایت رئیس‌دانشگاه علوم‌پزشکی یزد از مرگ مشکوک کودک ۲ ساله/ مرگ «یونس» ربطی به «ختنه» ندارد

سلامت‌آنلاین نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: پیگیری در رابطه با مرگ کودک ۲ ساله یزدی همچنان ادامه دارد و منتظر نظر پزشک قانونی هستیم، اما قطعا مرگ کودک، ربطی به عمل ختنه ندارد.

رسانه ها گزارش دادند که روز پنج شبنه ۲۳ اردیبهشت، یونس قائمی کودک ۲ ساله یزدی که به همراه والدینش برای انجام عمل ختنه به بیمارستان شهدای کارگر ( تامین اجتماعی ) این شهر مراجعه کرده بود چند ساعت بعد از انجام این عمل در منزل فوت کرد.

محمدرضا میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: این کودک به همراه خانواده برای عمل ختنه به بیمارستان شهدای کارگر مراجعه کرد که پس از انجام این عمل، کودک در صحت سلامت کامل از بیمارستان مرخص شد.

او با اشاره به اینکه این ختنه سرپایی انجام شده و بیهوشی صورت نگرفته است، گفت: احتمال می رود مسمومیتی در منزل باعث مرگ این کودک شده باشد، همچنین ممکن است دارویی را به خاطر کاهش درد کودک به اشتباه به او داده باشند اما مرگ کودک ربطی به عمل ختنه ندارد.

میرجلیلی با بیان اینکه تحقیقات هنوز در این باره ادامه دارد، گفت: پزشک قانونی تاکنون پاسخی را در این زمینه ارائه نکرده است و به محض دریافت جواب در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

بیمارستان شهدای کارگر با ۲۵۶ تخت درمانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

پیش از این نیز مسئول روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد گفته بود که در بیمارستان شهدای کارگر، کمیته ای تحت عنوان بررسی مرگ و میر وجود دارد که پرونده این کودک هم بصورت وِیژه در دست بررسی است.

۴۲۲۳۶

کد N1253683

وبگردی